جدایی‌طلبان کاتالونیا، مسیر حرکت نخست‌وزیر اسپانیا را مسدود کردند

کدخبر: ۲۵۷۶۸۰
اقتصادنیوز؛ جدایی‌طلبان ایالت کاتالونیا، امروز جمعه بزرگراه های مسیر حرکت پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا را مسدود کردند و این مساله با دخالت مستقیم پلیس روبرو شده است.
جدایی‌طلبان کاتالونیا، مسیر حرکت نخست‌وزیر اسپانیا را مسدود کردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم؛ در حالی که پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا به ایالت کاتالونیا سفر کرده است تا نشست کابینه را در شهر بارسلونا مرکز این ایالت برگزار کند و به نوعی به دنبال آشتی و مصالحه باشد، معترضان امروز جمعه بزرگراه های مسیر حرکت وی را مسدود کردند و این مساله با دخالت مستقیم پلیس روبرو شده است.

بر اساس این گزارش ده ها نفر از معترضان در بزرگراه ای پی 7 بارسلونا تحصن کرده بودند و پلیس مجهز به ادوات و وسائل ضد شورش آنها را از وسط جاده به بیرون رانده است. برخی جاده ها نیز توسط معترضان با تایر مسدود شده است.

پلیس کاتالونیا از بازداشت مردی خبر داده است که موادی را که برای ساخت وسیله انفجاری استفاده می شود، حمل می کرده است. حدود 40 جاده هدف اعتراضات و تظاهرات قرار گرفته و مسدود شده است.

با گذشت بیش از یک سال از همه پرسی غیرقانونی جدایی کاتالونیا از اسپانیا، مردم این منطقه ثروتمند هنوز به شدت بر سر جدایی از اسپانیا دچار اختلاف نظر عمیقی هستند.

تصمیم سانچز برای برگزاری نشست کابینه، هم نشانگر عزم مستحکم وی برای مقابله با استقلال کاتالونیا است و هم بخشی از راهبرد وی برای حفظ دولت اقلیت با کمک احزاب حامی استقلال کاتالونیا از طریق اعطای حق خودمختاری بیشتر.

9 رهبر جدایی طلب کاتالونیا که در بازداشت هستند، خواستار برپایی تظاهرات مسالمت آمیز در اعتراض به سفر سانچز شده بودند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید