سفیر ایران در لندن مطرح کرد؛

شکست آمریکا، عربستان و امارات در اتهام‌زنی به ایران برای انتقال موشک به یمن

کدخبر: ۲۵۷۸۲۶
اقتصادنیوز؛ حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن اعلام کرد که آمریکا عربستان و امارات متحده در اتهام زنی‌ بی‌اساس درباره انتقال موشک‌های ایران به یمن شکست خوردند.
شکست آمریکا، عربستان و امارات در اتهام‌زنی به ایران برای انتقال موشک به یمن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ حمید بعیدی‌نژاد در صحفه توییتر خود با اشاره به موافقت شورای امنیت سازمان ملل با پیش‌نویس قطعنامه‌ای که تیمی را مامور آغاز نظارت، حمایت و تسهیل اجرای فوری توافقنامه آتش‌بس در یمن کند نوشت: بعد از چند روز مذاکره طولانی میان اعضای شورای امنیت و کشورهای ذی‌ربط، شورای امنیت پس از سه سال قطعنامه جدیدی را پیرامون یمن به تصویب رسانید که ضمن تایید اقدامات مورد توافق در استکهلم، دبیرکل سازمان ملل را مامور اتخاذ اقدامات لازم برای نظارت بر آتش بس در بندر الحدیده کرده است.

وی ادامه داد: دو تحول سیاسی مهم در قطعنامه مذکور، یکی شکست ائتلاف آمریکا، عربستان و امارات متحده عربی در درج اتهام بی‌اساس انتقال موشک‌های ایران به یمن بود که با پویایی دیپلماسی ایران در همکاری با اعضای شورا به شکست انجامید و دوم هم اصرار آنها در حذف پیشنهاد انگلیس در مورد شناسایی عوامل فاجعه انسانی در یمن بود.


گفتنی است، بر اساس تصمیم شورای امنیت سازمان ملل که روز جمعه اتخاذ شد، از آنتونیو گوترش،‌ دبیرکل سازمان ملل خواسته شده تا قبل از پایان ماه جاری میلادی درباره نحوه حمایت کامل سازمان ملل از این توافق پیشنهاد ارائه کند، توافقی که در رایزنی‌های بین دولت مستعفی یمن و دولت صنعا مورد حمایت انصارالله در سوئد حاصل شده است.

در این طرح بر لزوم دستیابی به راه‌حل سیاسی فراگیر با استناد به اصول سه گانه مورد توافق یعنی طرح شورای همکاری خلیج فارس و سازوکار اجرایی آن، خروجی‌های گفت‌وگوی ملی فراگیر و قطعنامه‌های شورای امنیت به خصوص قطعنامه ۲۲۱۶ تاکید می‌شود.

شورای امنیت با ۱۵ عضو خود گوترش را مامور کرده تا تیمی را به صورت اولیه برای یک ماه جهت نظارت، حمایت و تسهیل آتش‌بس در الحدیده مستقر کند.

بعد از مذاکرات صلح که هفته به طول انجامید انصارالله با دولت مستعفی بر آتش‌بس در الحدیده و خروج تمام نیروهای نظامی توافق کردند و اجرای آتش‌بس از روز سه‌شنبه گذشته اجرایی شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید