آغاز تست VAR در فوتبال ایران با حضور فغانی +عکس

کدخبر: ۲۵۸۰۸۱
اقتصاد نیوز:پس از نیم فصل که پر از اعتراض به اشتباهات داوری بود، حالا کمیته داوران برای بهتر کردن شرایط دست به کار شده است.
آغاز تست VAR در فوتبال ایران با حضور فغانی +عکس

به گزارش اقتصاد نیوز،  نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران در دوره هجدهم در شرایطی به پایان رسید که معدود تیم هایی از عملکرد داوری شاکی نبودند و تقریبا تمام تیم ها خود را قربانی اشتباهات داوری می دانستند؛ داستانی که در دیدارهای حساس و با واکنش هایی که پیش از آغاز بازی ها توسط مسئولان یا مربیان تیم ها رقم خورد، پیچیده تر هم می شد و کار به جایی رسید تا بسیاری از مدیران عامل باشگاه ها و همینطور مسئولان فوتبال در فدراسیون و کمیته داوران، استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) را به عنوان راه حل پیشنهاد کردند.

با این وصف استفاده از VAR به دلیل عدم وجود زیرساخت های مناسب، در بسیاری از ورزشگاه های ایران امکان پذیر نیست و این مشکل سبب شد تا استفاده از این تکنولوژی در چهار ورزشگاه امام رضا، آزادی، فولاد آره نا و نقش جهان به صورت آزمایشی استفاده شود و کم کم سایر ورزشگاه ها هم مجهز شود.

در همین راستا امروز و در ادامه برگزاری کلاس MA FIFA سیستم  VAR با حضور فریدون اصفهانیان، مازیار ناظمی، سعید فتاحی و اعضای کمیته داوران تست شد.

البته مهم ترین چهره امروز میان مسئولان متعددی که حضور داشتند، علیرضا فغانی داور ارزشمند فوتبال ایران بود که با توجه به تجربیاتی که در جام جهانی از قضاوت با سیستم VAR کسب کرده، امکان پذیری اجرای این سیستم را ارزیابی کرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی