اولین سرمربی زن یک تیم فوتبال مردان در آلمان+عکس

کدخبر: ۲۵۸۱۱۰
اقتصاد نیوز:ایمکه ووبن‌هورست با انتصاب به عنوان سرمربی باشگاه کلوپن‌بورگ اولین زنی شد که در آلمان به عنوان سرمربی سکان هدایت یک تیم فوتبال مردان را به عهده می‌گیرد.
اولین سرمربی زن یک تیم فوتبال مردان در آلمان+عکس

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ورزش سه، باشگاه آلمانی کلوپن‌بورگ با منصوب کردن اینکه ووبن‌هورست به عنوان سرمربی این باشگاه که در لیگ دسته‌ پنجم آلمان بازی می‌کند نام خود و ووبن‌هورست را در تاریخ فوتبال این کشور ثبت کرد. این اولین بار در تاریخ فوتبال آلمان است که یک زن به عنوان سرمربی یک تیم فوتبال مردان مشغول به کار می‌شود.

بعد از آنکه اولاف بلانکه مربی سابق کلوپن‌بورگ این تیم را ترک کرد تا به باشگاه رقیب، اطلس دلمن‌هورست ملحق شود مسئولین کلوپن‌برگ که در لیگ دسته پنجم آلمان حضور دارد، اینکه ووبن‌هورست را به عنوان سرمربی خود منصوب کردند تا نام این باشگاه و مربی زنش در تاریخ فوتبال آلمان ماندگار شود.

ووبن‌هورست پیش از این سرمربی‌گری تیم زنان باشگاه کلوپن‌بورگ را به عهده داشت. او از سال 2016 تا 2018 به عنوان بازیکن- مربی در تیم زنان این باشگاه فعالیت می‌کرد اما در شروع فصل 2018-2019 به عنوان سرمربی تیم زنان باشگاه منصوب شد. تیم زنان کلوپن‌بورگ در حال حاضر در بوندس‌لیگای زنان2 بازی می‌کنند و رتبه‌ی هفتم جدول را در اختیار دارند.

اما ووبن‌هورست حالا به عنوان سرمربی تیم مردان باشگاه کار دشوارتری در پیش دارد. تیم مردان کلوپن‌بورگ در لیگ دسته پنجم آلمان وضعیت بدی دارد و بعد از انجام 18 بازی تنها با 16 امتیاز آخرین تیم جدول این لیگ است.

سال گذشته هم بیابیانا اشتاین هاوس، داور زن سرشناس فوتبال آلمان، برای اولین بار در رقابت های بوندس لیگا 1 قضاوت  و از این نظر، نام خود را در تاریخ ثبت کرد.

البته این اولین بار نیست که در فوتبال اروپا، هدایت یک تیم حرفه ای مردان، به یک مربی زن سپرده می شود. در سال 2015، باشگاه فرانسوی کلرمون در دسته دوم فرانسه، هلنا کاستای پرتغالی را به عنوان ‌سرمربی انتخاب کرد تا به اولین مربی زنی تبدیل شود که هدایت یک تیم در یکی از دو لیگ حرفه ای 5 ‌کشور برتر فوتبال اروپا را برعهده گرفت اما پیش از اینکه حتی یک بازی روی نیمکت این تیم بنشیند، به ‌دلیل اینکه احساس می کرد فاقد قدرت و تاثیرگذاری لازم است، از پستش استعفا داد.

 پس از آن بود که ‌کلرمون به سراغ کورین دیاکره رفت؛ کاپیتان سابق تیم ملی زنان فرانسه با 121 بازی ملی که سه سال نیز ‌به عنوان دستیار، روی نیمکت این تیم نشست. برخلاف کاستا، دیاکره در باشگاه کلرمون ماندنی شد و به ‌این ترتیب به اولین مربی زنی تبدیل شد که حضور در یکی دو لیگ حرفه ای 5 کشور برتر فوتبال اروپا ‌را تجربه کرد. اولین فصل حضور او در فوتبال مردان شاید چندان رویایی پیش نرفت اما به اندازه ‌که خیلی ها فکر می کردند، فاجعه بار هم نبود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید