جنگ لفظی نتانیاهو و اردوغان بالا گرفت

کدخبر: ۲۵۸۱۱۲
اقتصادنیوز؛ به دنبال بالا گرفتن تنش لفظی میان مقامات ترکیه و اسرائیل، بنیامین نتانیاهو رئیس‌جمهور ترکیه را «دیوانه» و «دیکتاتور» خواند و مدعی شد که اردوغان «عقده‌های ضداسرائیلی» دارد.
جنگ لفظی نتانیاهو و اردوغان بالا گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل روز یکشنبه به شدت به «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه تاخت و مدعی شد که وی گرایش‌های ضدیهودی دارد، چراکه دائما علیه تل‌آویو موضع می‌گیرد.

به نوشته پایگاه خبری کانال ۱۰ تلویزیون اسرائیل، نتانیاهو که در جمع گروهی از نظامیان صحبت می‌کرد، گفت: «اردوغان دیوانه و دیکتاتوری ضدیهودی است که عقده‌های ضداسرائیلی دارد.»

 

اظهارات نتانیاهو پرده تازه تنش‌های لفظی میان مقام‌های ترکیه و اسرائیل است. دور جدید این تنش‌ها از دیروز و پس از آن آغاز شد که نتانیاهو اردوغان را به اشغال بخش شمالی قبرس و کشتار کردها متهم کرد.

در مقابل، مقام‌های ترکیه‌ای نتانیاهو و اسرائیل را «اشغالگر» و «قانون‌شکن» خوانده و گفتند که نتانیاهو به دلیل درگیری در پرونده فساد مالی، قصد دارد با جنجال‌آفرینی حقایق را مخفی کند.

اردوغان در انتقاد از رفتار اسرائیل گفته‌بود: صهیونیست‎ها به مردمی که روی زمین افتاده‌اند، حمله می‌کنند و آنها را هدف ضرب و شتم قرار می‌دهند. در حقیقت آنها فقط مردان را نمی‌زنند، بلکه زنان و کودکانی هم که زمین می‌افتند مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. اما اگر جرات دارند با ما طرف شوند. ما به عنوان مسلمانان با آنها مقابله می‌کنیم و درسی (فراموش نشدنی) به آنها خواهیم داد.

نتانیاهو نیز در پاسخ گفته بود: تا زمانی که آنکارا به حمله علیه کردها ادامه می‌دهد، در جایگاهی نیست که برای تل‌آویو موعظه کند.

در مقابل «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در صفحه کاربری خود در توئیتر به حمله «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل به ترکیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری این کشور واکنش نشان داد و او را قاتل خونخوار عصر مدرن توصیف کرد که مسئول قتل هزاران شهروند بی‌گناه فلسطینی است.

وزیر خارجه ترکیه تأکید کرد که کشورش هرگز از افشای حقایق باز نمی­‌ایستد. وی نوشت: «نتانیاهو کودکان فلسطینی را که در حال بازی در سواحل بودند، بمباران کرد».

چاووش اوغلو صفحه کاربری خود را با تصاویری از نمادهای مقاومت چون «فوزی الجنیدی» کودک‌سربازی که توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شد و «فادی ابوصالح» شهید فلسطینی پوشش داد.

 

هرچند ترکیه و اسرائیل روابط رسمی دیپلماتیک و روابط گسترده تجاری دارند، اما مقام‌های دو طرف بارها به انتقاد از یکدیگر پرداخته‌‌اند. همین تنش‌ها موجب شد تا روابط طرفین چندی پیش به سطح پایین‌تر از کاردار کاهش یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید