در 9 ماهه ابتدای سال چقدر خون اهدا شده است؟

کدخبر: ۲۵۸۳۰۰
اقتصادنیوز: تهرانی‌ها از نوروز تا یلدای ۱۳۹۷ با اهدای 260 هزار واحد خون، پلاکت و پلاسما دوباره در صدر کشور قرار گرفتند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دکتر سید مرتضی طباطبایی با اشاره به مراجعه ۳۱۷ هزار و ۶۱۵ نفر به مراکز ۱۲گانه اهدای خون استان تهران در ۹ ماه گذشته سال ۱۳۹۷، اظهار کرد: در این مدت  ۲۴۴ هزار و ۴۵۹ نفر با اهدای خون، ۶ هزار و ۲۶۲ نفر با اهدای پلاکت و ۹ هزار و ۲۸۱ نفر نیز به عنوان اهداکننده پلاسما توانستند نام‌شان را در صف شهروندان ایثارگر و مهربان پایتخت ثبت کنند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران افزود: ۴۶ هزار و ۳۳۸ نفر برای اولین بار در به حلقه ایثار و نوعدوستی اهداکنندگان خون پیوستند و با سهم ۱۹ درصدی از آمار کل اهدای در سه فصل گذشته، توانستند بارقه‌های امید را برای شکل‌گیری نسل جدید اهداکنندگان مستمر به وجود آورند.

وی گفت: در این مدت اهداکنندگان مستمر خون که در طول سال و بر اساس یک تقویم منظم زمانی برای اهدای خون در مراکز مختلف انتقال خون استان تهران حضور پیدا می کنند با ثبت ۱۱۷ هزار و ۵۹۴ اهدای خون و سهم ۴۸ درصدی از آمار کل اهداکنندگان خون، مثل همیشه امید اول و یاری رسان وفادار بیماران نیازمند بودند.

طباطبایی ادامه داد: در یکی از ویژه‌ترین بخش‌های آماری اهداکنندگان خون، باید از سهم ۴ درصدی بانوان پایتخت گفت که با ثبت ۱۰ هزار و ۷۵۳ واحد در طول بازه زمانی سه فصل بهار، تابستان و پاییز ۱۳۹۷ خون اهدا کردند.

بنابر اعلام روابط عمومی انتقال خون استان تهران، وی افزود: شهروندان تهرانی دارای گروه‌های منفی خون نیز با ثبت ۲۸ هزار و ۲۲۴ واحد اهدای خون و سهم ۱۲ درصدی از آمار کل، رکورد مطمئنی برای تامین فرآورده‌های خونی در پایتخت را به نام خود رقم زدند.

مدیر کل انتقال خون استان تهران در پایان با اشاره به آمارها در سال‌های قبل مبنی بر کاهش اهدای خون در روزهای سرد زمستان، خاطرنشان کرد: در فصل پایانی سال چشم انتظار شهروندان تهرانی در مراکز اهدای خون هستیم تا بتوانیم در جشنواره زمستانی اهدای خون در بازه زمانی یلدا تا نوروز ۱۳۹۸ همراه با مردم نوعدوست پایتخت در تامین فرآورده های خونی مورد نیاز بیماران موفق باشیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید