فرمانده نیروی دریایی اوکراین:

آماده مقابله با حمله محتمل روسیه هستیم

کدخبر: ۲۵۸۳۴۸
اقتصادنیوز؛ فرمانده نیروی دریایی اوکراین از آمادگی نیروهای تحت امر خود برای مقابله با حمله محتمل روسیه به بندر «کرچ» خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ فرمانده نیروی دریایی اوکراین دوشنبه عصر از آمادگی نیروهای تحت فرماندهی خود برای پاسخ دادن به هرگونه حمله  محتمل روسیه خبر داد.

 هفته‌نامه «نیوزویک» به نقل از روزنامه «کی‌یف پست» نوشت: دریاسالار «آندری تاراسوف» فرمانده نیروی دریایی اوکراین در زمینه آمادگی قوای خود برای مقابله با حمله محتمل روسیه گفت: «جنگی که با تحریک روسیه روی داده ، از سال 2014 در دریا با شدت شروع شد. چه بخواهیم و نخواهیم باید وظایف خود را در رابطه با حفاظت از منافع خود و منافع حاکم اوکراین بر تنگه "کرچ " اعمال کنیم.»

 وی افزود: «در صورت تجاوز روسیه، آماده استفاده از قوانین مختلف ویژه استفاده از جنگ افزارها هستیم، و اگر مجبور به این کار شویم آن‌را تحت قوانین بین‌المللی و اوکراین انجام می‌دهیم.»

این در حالی است که یک مقام امنیتی اوکراین چهارشنبه گذشته اعلام کرد با وجود تصرف سه کشتی اوکراینی و دستگیری خدمه آن‌ها از سوی روسیه، این کشور قصد دارد کشتی‌های جنگی خود را مجددا به بنادر واقع در دریای آزوف اعزام کند.

«آلکساندر تورچینف» دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین در گفت‌وگو با شبکه خبری «بی. بی. سی» با اعلام این خبر اظهار داشت: «تهاجم روسیه موجب توقف برنامه‌های ما در ایجاد یک ناو گروه در دریای آزوف نخواهد شد.»

وی مدعی شد در صورت عقب‌نشینی اوکراین، روسیه وظیفه خود در تسخیر دریای آزوف را تحقق می‌بخشد. دریای آزوف، بخش شمالی دریای سیاه است که از مسیر تنگه «کرچ» به آن می‌پیوندد.

اوکراین و روسیه هرکدام در روزها و هفته‌های اخیر از تقویت مواضع خود در نقاط مرزی خبر دادند. این دو کشور اخیرا هواپیماهایی را به پایگاه‌های مرزی اعزام کرده و همچنین بر شمار نظامیان در مناطق مرزی افزوده‌اند.

در حالی که اوکراین، مسکو را به تحرکات جنگی در مرز متهم کرده، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه چند روز قبل با رد این ادعا اعلام کرد که مسکو در پی جنگ با کی‌یف نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید