قدرت رسانه ای در تمام دنیا بر توان نظامی برتری دارد

کدخبر: ۲۵۸۸۰۱
اقتصادنیوز: پژوهشگر روابط بین الملل گفت: قدرت رسانه ای در تمام دنیا بر توان نظامی برتری دارد به نوعی که به تنهایی می تواند مرزهای سیاسی کشورها را کنار بزند و در نوع ارتباطات کشورها موثر باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  مهر، مهدی مطهرنیا عصر چهارشنبه در اولین سمینار تخصصی رسانه و اقتصاد اظهار داشت: قدرت رسانه ای و ارتباطی محدودیت زمانی و مکانی نخواهد داشت و مرزهای سیاسی کشورها را در می نوردد و در نوع ارتباطات کشورها موثر باشد.

وی با بیان اینکه شبکه های اجتماعی در آینده نزدیک به شبکه های فرا اجتماعی مبدل خواهد شد، ادامه داد: این شبکه ها در آینده نزدیک از گستردگی و خواص بسیار بیشتر ی برخوردار خواهد شد. 

پژوهشگر و محقق روابط بین الملل تصریح کرد: در زمانی که قدرت رسانه ای حرف اول در کشورها می زند دیگر توان نظامی کشورها به تنهایی قدرت نخست آنها به شمار نمی رود.

 وی با بیان اینکه با قدرت ارتباطی و رسانه ای کشورها شاهد درهم تنیدگی فضا و مکان در آینده نزدیک خواهیم بود، افزود:  از بین رفتن فاصله های زمانی و مکانی و ارتباطات نامحدود در آینده پیش رو، تغییرات شگرفی را در سطح جهان ایجاد خواهد کرد. 

مطهرنیا با تاکید بر اینکه با استفاده از قدرت رسانه ای و با کمک دستگاه های مترجم دیگر  تکلم به زبان های مختلف نمی تواند مردم دنیا را از هم دور بسازد،  ابراز داشت: رسانه ها در آینده ایده پرداز و هوشمندتر خواهند شد و در بسیاری از مواقع به یاری انسان می شتابند. 

وی با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات دانشمندان در سال ۲۰۵۰ میلادی بسیاری از مشاغل فعلی به تدریج از بین می رود و اقتصاد با دگرگونی های زیادی مواجه خواهد شد، ابراز داشت: در ۵۰ سال آینده میزان دستاوردهای بشری به ویژه در دنیای فضای مجازی و ارتباطات بیش از ۵۰ سال اخیر خواهد بود. 

مطهرنیا همچنین از میان رفتن حریم خصوصی را از دیگر ویژگی های جهان ارتباطات در آینده نزدیک برشمرد و گفت: حتی هم اکنون نیز بخشی از این موضوع را در بین مردم می بینیم که بسیاری از رفتارها و اقدامات شخصی، به صورت جمعی منتشر می شود و همگان از آن اطلاع پیدا می کنند که این امور نیازمند هوشمندی رسانه ای و فرهنگسازی در جامعه همگام با پیشرفت های رسانه ای دنیا است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید