چهار تروریست القاعده در پاکستان دستگیر شدند

کدخبر: ۲۵۸۹۲۴
اقتصادنیوز: نیروهای مبارزه با تروریسم پاکستان با انجام عملیاتی در شهر «گوجرانواله» از توابع ایالت پنجاب، چهار تروریست خطرناک را دستگیر کردند.
چهار تروریست القاعده در پاکستان دستگیر شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تارنمای خبری «اکسپرس نیوز» روز پنجشنبه نوشت: نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم پاکستان در عملیاتی، اعضای یک گروهک تروریستی که قصد حمله به آیین کریسمس را داشتند، دستگیر کردند.

منابع پلیس ایالت پنجاب اعلام کردند: این تروریست ها وابسته به القاعده شبه قاره هستند.

منابع یاد شده افزودند: این عملیات که محرمانه بود و در آن چهار تروریست با نام های «محمد توسین»، «محمد جنید»، «منیر احمد» و «تاج شاه» دستگیر شدند برای تحقیقات بیشتر به مکانی نامعلوم منتقل شدند.

گفته می شود مقادیر زیادی سلاح و مواد منفجره از مخفیگاه این تروریست ها کشف شده است.

اول دیماه جاری نیز، پلیس پاکستان مدعی شد که دو نفر از فرماندهان گروه طالبان از اعضای شاخه ملا فضل الله را به نام های «رحمت علی شاه» معروف به قاری و «صابر شاه» معروف به ملا را در عملیاتی دستگیر کرد. «قاری» متهم است در سال 2009 میلادی در انفجار پاسگاه پلیس در منطقه بونیر دست داشته و «صابر شاه» نیز هدایت شبکه طالبان را در مناطق کوهستانی غرب کراچی بر عهده داشته است که پس از شروع عملیات نیروهای امنیتی پاکستان برای پاکسازی شهر کراچی، او از مسیر شهر کویته به افغانستان گریخته بود.

گروه های پلیس ویژه پاکستان موسوم به «رنجرز» نیز همان روز از دستگیری هشت متهم به اقدامات تروریستی در این کشور خبر دادند که در رشته عملیات جداگانه گروه های پلیس در شهر کراچی بازداشت شده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید