حکومت نظامی در اوکراین پایان یافت

کدخبر: ۲۵۸۹۴۳
اقتصادنیوز: رئیس جمهوری اوکراین دستور پایان یافتن حکومت نظامی در این کشور را که پس از توقیف شناورهای اوکراینی توسط روسیه در تنگه کرچ برقرار شده بود، صادر کرد.
حکومت نظامی در اوکراین پایان یافت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، پترو پروشنکو این تصمیم را در جلسه شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین اعلام کرد که در آن قرار بود در خصوص لغو یا تمدید این فرمان تصمیم گیری شود.

پروشنکو علت این تصمیم را تامین شرایط لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و آزادی حقوق شهروندان اوکراینی اعلام کرد.

رئیس جمهوری اوکراین افزود: ما با دو تهدید مواجه هستیم؛ از یک طرف روس ها به دنبال حمله نظامی به ما هستند و از سوی دیگر مساله تامین حقوق و آزادی های مردم اوکراین مطرح است.

به گفته وی، رعایت حقوق اساسی و آزادی شهروندان اوکراین از جمله حق انتخاب رئیس جمهوری آینده این کشور ضروری است و دفاع از دمکراسی به اندازه دفاع از حق حاکمیت کشور برای مسئولان فعلی اوکراین اهمیت دارد.

انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین قرار است مارس سال 2019 (فروردین ماه 98) در اوکراین برگزار شود. 

تنش میان روسیه و اوکراین که از سال 2014 به دلیل الحاق کریمه به روسیه آغاز شده است بیش از یک ماه پیش با توقیف یک یدک کش و دو ناوچه نیروی دریایی اوکراین با 24 خدمه در دریای آزوف در شمال دریای سیاه به اوج خود رسید.

روس ها اعلام کردند که دو کشتی کوچک اوکراینی به همراه یک یدک کش بدون توجه به هشدارهای نیروهای مرزبانی به آب های سرزمینی این کشور وارد شده و پس از تبادل آتش هر سه شناور توقیف و ملوانان آنها بازداشت شدند.

در آن سوی آب ها و از کی یف نیز خبر رسید که دو کشتی کوچک زرهی 'بردیانسک' و 'نیکاپول' و یک یدک کش 'یانی کاپو' طبق برنامه از قبل هماهنگ شده از بندر 'اودسا' به بندر 'ماریپول' در دریای 'ازوف' در حرکت بودند که در محاصره نیروهای روسی قرار گرفتند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید