لیندسی گراهام: ائتلاف کردها با بشار اسد فاجعه‌ای بزرگ است!

کدخبر: ۲۵۹۱۸۹
اقتصادنیوز: سناتور لیندسی گراهام نسبت به بروز یک "فاجعه بزرگ" در صورت همپیمانی نیروهای کرد سوریه با حکومت بشار اسد بعد از تصمیم خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، هشدار داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پایگاه هیل نوشت، لیندسی گراهام درتوئیتی نوشت: در صورتی که گزارشها درباره هم پیمان شدن کردها با بشار اسد درست باشد "یک فاجعه بزرگ" در حال شکل گیری است.

او در ادامه نوشت: این یک "کابوس" برای ترکیه و احتمالا اسرائیل است و برندگان اصلی روسیه، ایران و اسد و داعش هستند.

لیندسی گراهام در توئیتی دومی خاطر نشان کرد: درگیری‌های جدید بین قدرت های منطقه‌ای فشارها را از روی داعش برمی‌دارد.

این اظهار نظرهای لیندسی گراهام هم زمان با انتشار گزارش‌های متناقض درباره ورود نیروهای دولت سوریه به شهر منبج که تحت کنترل کردها است مطرح شده است. این شهر جای است که نیروهای آمریکایی نیز در آن جا مستقر می‌شوند.

دولت سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای ارتش وارد شهر منبج شده و پرچم سوریه را در آن برافراشته اند.

با این حال ارتش آمریکا این گزارشها را تکذیب کرده و هر گونه تغییری در وضعیت نیروهای نظامی در منبج را رد کرده است.

یک سری ناظران جنگی نیز می‌گویند: نیروهای دولت سوریه تنها در شعاع چند کیلومتری اطراف این شهر به سر می‌برند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز گفت: هنوز اطمینانی نسبت به حقایق میدانی وجود ندارد.

این در حالی است که ترکیه بر تقاضایش برای خارج شدن قوای کرد از منبج تاکید داشته و تهدید به حمله کرده است.

نیروهای شبه نظامی کرد مستقر در منطقه موسوم به یگان‌های مدافع خلق کرد در بیانیه‌ای نیروهای دولت سوریه را دعوت به ورود به شهر منبج کردند تا از این مناطق در برابر حمله احتمالی ترکیه محافظت کند.

یک مقام بلند پایه کرد به خبرگزاری آسوشیتدپرس اظهار کرد که کردها در حال کار بر روی توافقی با روسیه و دولت سوریه هستند که به موجب آن هنگامی که نظامیان آمریکایی این شهر را ترک می‌کند نیروهای روسیه و سوریه آنجا را در کنترل بگیرند.

این مقام با نام "الهام احمد" گفت: هدف دفع یک تهاجم ترکیه است. اگر که بهانه ترک‌های شبه نظامیان کرد باشد به این ترتیب آنها مواضعشان را در اختیار دولت سوریه قرار می دهند.

چند روز پیش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، تصمیم گرفته تمامی۲۰۰۰ سرباز آمریکایی ائتلاف مبارزه با داعش را از سوریه خارج کند. با این حال مقام‌های آمریکایی چارچوب زمانی برای این خروج اعلام نکردند.

لیندسی گراهام که معمولا حامی ترامپ بوده با این طرح خروج شدیدا مخالفت کرده و آن را "اشتباهی به سبک اوباما" توصیف کرد.

با این حال دونالد ترامپ از تصمیمش دفاع کرده و به اعلام پیروزی بر داعش پرداخته و گفته که آمریکا پلیس دنیا نیست بنابراین دیگرانی هستند که می‌توانند با باقی مانده‌های گروه‌های تروریستی بجنگند.

ترامپ اخیرا گفت: درباره این مسئله بحث خوبی با لیندسی گراهام داشته است. او اظهار کرد: من فکر می‌کنم افراد زیادی قرار است به تفکر من برسند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک