آرای فردوسی‌پور به بهترین فوتبالیست های جهان

کدخبر: ۲۵۹۳۴۱
​اقتصاد نیوز:نشریه ورزشی ورلدساکر اقدام به انتخاب بهترین های سال کرده است که مودریچ بهترین بازیکن جهان لقب گرفته است.
آرای فردوسی‌پور به بهترین فوتبالیست های جهان

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال 2018 میلادی، نشریه معتبر وردساکر worldsoccer اقدام به انتخاب بهترین‌های جهان کرده است.

در نظرسنجی صورت گرفته توسط ورلدساکر، لوکا مودریچ ستاره کروات باشگاه رئال مادرید توانست با 706 امتیاز در صدر قرار گیرد و بهترین بازیکن جهان از نگاه این نشریه معتبر لقب گیرد. تیم ملی فرانسه بهترین تیم جهان شد و دیدیه دشان نیز عنوان بهترین مربی جهان را بدست آورد. این نظرسنجی در بین 80 ژورنالیست معتبر از سرتاسر دنیا شکل گرفته است و از آن‌ها خواسته شد تا ده بازیکن برتر سال خود را انتخاب کنند.

همچون سال‌های گذشته، نام عادل فردوسی پور در بین این 80 نفر دیده می‌شود، او نماینده کشور ایران در انتخاب بهترین‌های ورلدساکر است. در این لیست نام‌های بزرگ دیگری همچون پدی آگنیو، جوزپه برگومی، نیک بیدول، کارلس کارپیو، استیو داربی، فیل گوردون، هاوارد جانسن، گلن مور، کلایو تیلدسلی و مارتین تایلر به چشم می‌خورد. در این نظرسنجی از چهره‌های ورزشی خواسته شد تا ده بازیکن برتر خود را در کنار بهترین تیم و بهترین مربی سال انتخاب کنند.

آرای عادل فردوسی پور که نویسنده مطالب ورلدساکر درباره ایران هم محسوب می‌شود به شرح زیر است:

1. لیونل مسی 2. کریستیانو رونالدو 3. کیلین امباپه 4. لوکا مودریچ 5. ادن هازارد 6. آنتوان گریزمن 7. هری کین 8. محمد صلاح 9. کوین دی بروین 10. مائورو ایکاردی

رای تهیه‌کننده نود برای سه بازیکن برتر مودریچ نبوده است و او مسی را به عنوان بهترین بازیکن 2018 برگزیده است.

همچنین در بخش بهترین تیم ملی، فردوسی پور تیم ملی فرانسه را انتخاب کرده و رأی او برای بهترین مربی سال، دیدیه دشان بود. آرای سایر اعضای این پنل از اینجا قابل مشاهده است.

مودریچ که در تابستان موفق شد برای چهارمین بار (سومین بار پیاپی) با رئال مادرید فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود و رهبری تیم ملی کرواسی را در صعود به فینال جام جهانی برعهده داشت، با قاطعیت این عنوان را بدست آورد. این برای دهمین سال متوالی بود که یک بازیکن از رئال مادرید یا بارسلونا این عنوان را بدست می‌آورد. در عین حال این برای نخستین بار بود که یک بازیکن از کرواسی این عنوان را بدست می‌آورد. او بعد از ندود اولین بازیکنی است که از اروپای شرقی صاحب این جایگاه می‌شود. ندود سال 2003 این عنوان را بدست آورد.

بعد از مودریچ، رونالدو با 576 امتیاز در رده دوم قرار گرفت. امباپه با 486 امتیاز سوم شد و مسی در رده چهارم قرار گرفت. امتیازات کامل به شرح زیر است:

1. لوکا مودریچ 706 امتیاز

2. کریستیانو رونالدو 576 امتیاز

3. کیلین امباپه 486 امتیاز

4. لیونل مسی 452 امتیاز

5. آنتوان گریزمن 391 امتیاز

6. محمد صلاح 352 امتیاز

7. ادن هازارد 326 امتیاز

8. کوین دی بروین 219 امتیاز

9. رافائل واران 185 امتیاز

10. هری کین 142 امتیاز

دیدیه دشان هم که با قهرمانی همراه تیم ملی فرانسه در جام 21، توانست بعد از زاگالو و بکن باوئر به سومین فردی بدل شود که هم به عنوان بازیکن و هم مربی توانسته جام زرین جهان را بالای سر ببرد، با انتخاب پنل 80 نفره ورلدساکر بهترین مربی سال لقب گرفت و تیم او نیز بهترین تیم جهان شد.

دشان در تیم سال 98 که کانتونا و ژینولای بزرگ را در ترکیب خود نداشت، کاپیتان بود و در نهایت توانست با خروس‌ها قهرمان جهان شود، دو سال بعد او جام ملت‌های اروپا را هم بالای سر برد تا به فهرست بزرگان فوتبال فرانسه برود، اما برخلاف بازیکنانی نظیر پلاتینی، دشام نشان داد که در مربیگری هم توانمند است، بعد از خاطره تلخ از دست دادن یورو 2016 در خانه، دشام در روسیه ارزش‌هایش را به رخ کشید و بعد از تحمل کلی انتقاد و فشار، پس از فینال مسکو، آرامش و شادی را تجربه کند.

دشان در توصیف قهرمانی در جهان چنین به زبان آورد: «در طول تورنمنت آرام و خونسرد بودم. می دانید چرا؟ چون تجربه قهرمانی در این جام را به عنوان بازیکن داشتم. همیشه می‌توانم راحت بخوابم، حتی در سخت‌ترین شرایط. این قهرمانی به بازیکنانم تعلق دارد. وقتی شرایط خوب پیش نمی‌رود، در 95 درصد موارد مربی تقصیر کار است ولی وقتی اوضاع خوب پیش رود، شرایط متفاوت است. البته این چیزی نیست که من را آزار دهد. به همان اندازه که برای آن‌ها خوشحالم، برای خودم نیز خوشحالم. فرانسه حالا برای چهار سال بر بام دنیا قرار دارد. این افتخاری بزرگ است، خاطرات و اتفاقات در یاد می‌مانند ولی رقابت همچنان ادامه دارد. اکنون کسب موفقیت در سطح ملی سخت‌تر از عرصه باشگاهی است، چرا که در بازی‌های باشگاهی فرصت برای کسب جام بیشتر است. اما در عرصه ملی هر دو سال یک بار موقعیت برای کسب یک عنوان مهم دارید. در سال 2016 این فرصت را از دست دادیم ولی یاد گرفتیم که از آن تجربه بگیریم.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید