سردار سلیمانی روی آنتن زنده از «مرحوم هاشمی رحمت‌الله علیه» یاد کرد

کدخبر: ۲۵۹۶۰۵
اقتصادنیوز: فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: بعد از عملیات کربلای۴، بحث مفصلی محضر آقای هاشمی (رحمت الله علیه) پیرامون عملیات کربلای پنج شد. آقای هاشمی اصرار داشتند که عملیات کربلای ۵ صورت گیرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، سردار قاسم سلیمانی امروز دوشنبه ۱۰ دی در تماس تلفنی با برنامه «حالا خورشید» درخصوص حواشی توئیت محسن رضایی درباره عملیات کربلای چهار گفت: ما با فاصله کمتر از ۱۵ روز عملیات کربلای ۵ را که پیچیده‌تر از کربلای ۴ بود انجام دادیم و بزرگ‌ترین موفقیت را به دست آوردیم‌. خود بنده هم در عملیات کربلای۴ بودم و بلافاصله وارد عملیات کربلای۵ شدیم، آن وقت موافق نبودیم‌.

وی افزود: بحث مفصلی محضر آقای هاشمی (رحمت الله علیه) پیرامون عملیات کربلای پنج شد. آقای هاشمی اصرار داشتند که عملیات کربلای ۵ صورت گیرد. تصور این بود که با توجه به چسبندگی که بین عملیات کربلای چهار و کربلای پنج وجود داشت، دشمن در عملیات کربلای پنج نیز هوشیار است.

فرمانده نیروی قدس سپاه در بخش دیگری از صحبت های خود نیز یادآور شد: هیچ وقت در میدان نگاه نمی‌کردیم که در صحنه مقابل چه اتفاقی می‌افتد و چون فرماندهی مثل امام داشتیم مثلا در عملیات مهران و کربلای یک را عملیات مهمی نمی‌دانستیم، وقتی آقای هاشمی در قرارگاه حاضر شدند و اعلام کردند امام با این لفظ لطیف فرموده «به بچه‌ها بگویید مهران را پس بگیرند»، این انگیزه ما شد. هیچ وقت صحنه جنگ درگیر موضوعات نفسانی این‌گونه نبود و همیشه بر مبنای تکلیف عمل می‌کرد.

در همین رابطه:

مشروح صحبت‌های سردار سلیمانی: عملیات کربلای ۴ عملیات اصلی بود/ جنگ به اندازه کافی برای دفاع از خود استدلال دارد

فیلم/ سردار سلیمانی واقعیت‌های عملیات کربلای 4 را گفت

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید