تکذیب خبر آلوده بودن آب شرب سنندج

کدخبر: ۲۵۹۶۲۷
اقتصادنیوز: به دنبال درج شایعاتی مبنی بر آلودگی آب شرب شهر سنندج، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان، اطلاعیه‌ای با هدف تنویر افکار عمومی صادر کرد که در آن شایعه مذکور قویا تکذیب شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در این اطلاعیه آمده است؛ اخیرا در فضای مجازی شایعاتی بی‌اساس مبنی بر آلودگی آب شرب شهر سنندج منتشر شده که در این راستا شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان به عنوان متولی آب شرب شهری استان، ضمن رد قاطع این شایعات و اعلام تعهد خود به تصفیه و توزیع آب شرب سالم، بهداشتی و منطبق بر استانداردهای ملی به همه مشترکین خود، لازم می‌داند جهت آگاه‌سازی و تنویر اذهان عمومی و تشریح وضعیت کیفیت آب شرب شهر موارد زیر را اعلام نماید:

بیش از ۹۰ درصد آب شرب شهر از سد قشلاق(وحدت) تأمین و به مجتمع تصفیه‌خانه سنندج که جزو تصفیه‌خانه‌های به روز و برتر کشور است، جهت تصفیه منتقل می‌شود.

در خصوص ورود فاضلاب روستاهای مجاور به داخل سد قشلاق، باید گفت نگرانی‌ها در این زمینه بی‌مورد است، چراکه حجم فاضلاب این روستاها کمتر از یک لیتر بر ثانیه بوده و غالبا طی مسیر پالایش و یا جذب خاک می‌شوند.

همچنین در مورد فاضلاب دو "شهرروستای" بزرگ یعنی حسین‌آباد و سراب‌قامیش هم، خوشبختانه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر حسین‌آباد با دبی چهار لیتر بر ثانیه راه‌اندازی و در حال کار و تصفیه‌خانه فاضلاب سراب‌قامیش نیز در دست احداث است، البته با توجه به وجود تصفیه‌خانه آب سنندج که قابلیت تصفیه ۲۰۰ هزار مترمکعب آب در شبانه‌روز را دارد، طبیعتا در حال حاضر هم هیچ نگرانی خاصی در خصوص فاضلاب این مناطق وجود ندارد.

در خصوص وجود نیترات در آب نیز باید دانست که بسیاری از مواد غذایی حاوی این ماده هستند، طبق استاندارد سازمان بهداشت جهانی میزان استاندارد نیترات در آب آشامیدنی حداکثر ۵۰ میلی‌گرم در لیتر مجاز بوده که این میزان در آب شرب شهر سنندج کمتر از چهار میلی‌گرم در لیتر است.

آزمایشگاه مرکزی شرکت آبفا کردستان جزء مجهزترین و از آزمایشگاه‌های مرجع در سطح کشور است که گواهینامه‌های لازم برای اثبات بکارگیری سیستم مدیریت کارآمد و پایدار و نتایج علمی معتبر را دریافت کرده است؛ ضمن آنکه آب شرب سنندج و سایر شهرهای استان به لحاظ شاخص‌های فیزیکی، شیمیایی، میکروبی و بیولوژیکی به صورت مداوم توسط این شرکت، دانشگاه علوم پزشکی و آزمایشگاه‌های مرجع در حال سنجش بوده و نتایج بیانگر مطلوب بودن همه پارامترهای کیفیت آب است.

از شهروندان محترم سنندجی درخواست می‌شود به شایعات بی‌پایه و اساس در فضای مجازی توجهی نکنند و اطمینان داشته باشند، تمامی مسائل لازم برای سلامت و کیفیت آب شرب این شهر و سایر شهرهای استان کردستان رعایت و لحاظ می‌شود لذا بدون دغدغه از آب شرب استفاده کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید