امریکن کانسروتیو: آمریکا در کنار تروریست‌ها و جنایتکاران جنگی در یمن ایستاده است

کدخبر: ۲۵۹۶۳۸
اقتصادنیوز؛ نشریه آمریکایی «امریکن کانسروتیو» نوشت: با وجود آنکه واشنگتن از استفاده ائتلاف سعودی از جنگجویان سودانی برای جنایت علیه بشریت در یمن آگاهی دارد؛ اما همچنان در کنار این ائتلاف ایستاده و بی شک این پشتیبانی، منفورترین فصل در تاریخ سیاست خارجی آمریکا است.
امریکن کانسروتیو: آمریکا در کنار تروریست‌ها و جنایتکاران جنگی در یمن ایستاده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ 'دنیل لاریسون' از سردبیران نشریه آمریکایی « امریکن کانسروتیو » در مطلبی با عنوان ' ایالات متحده در کنار تروریست ها و جنایتکاران جنگی در یمن ایستاده است ' افزود : سال گذشته ، دولت 'دونالد ترامپ' تحریم هایی علیه یکی از فرماندهان در یمن وضع کرد و این گروه را به آموزش و پشتیبانی مالی القاعده متهم کرد.

این در حالیست که 'ابوالعباس' نه در خفا بسر می برد و نه در زندان. 

براساس اعلام خود عباس وی همچنان میلیون ها دلار کمک شامل اسلحه و حمایت مالی از امارات متحده عربی، یکی از نزدیکترین متحدان خاورمیانه ای واشنگتن را دریافت می کند و اهداف ایالات متحده در یمن را تحت تاثیر قرار می دهد. 

در ادامه مطلب مندرج در این نشریه آمریکایی می خوانیم: همکاری و حمایت ائتلاف سعودی از اعضای القاعده در شبه جزیره عربستان سالهاست که دیگر رازی پوشیده نیست. در ماه اوت (مرداد)، آسوشیتدپرس در گزارشی از جزئیات دقیق فعالیت عربستان در خصوص حمایت مالی و استخدام اعضای القاعده به عنوان بخشی از جنگ خود علیه حوثی ها پرده برداشت.

اعضای این ائتلاف سال هاست با تروریست های معروف و کارآمد کار کرده اند و همچنان هم به این همکاری ادامه می دهند.

با این حال، مقامات ایالات متحده از حمایت از ائتلاف در جنگ یمن دست برنداشته و ادعا می کند همکاری با سعودی ها و امارات در برابر تروریسم بوده و از اهمیت بالایی هم برخوردار است. 

جنگ یمن به صورت مستقیم و غیر مستقیم سبب تقویت بسیاری از گروه های جهادگرا در یمن شده و این فقط یک نمونه از اقدامات خوفناک ائتلاف عربستان است. ایالات متحده از جنگی حمایت می کند که نه تنها به نفع جهادی ها تمام می شود بلکه بذر هرج و مرج و آشوب را در این منطقه کاشته و به شیوه ای مستقیم از دولت هایی که تروریست های مذکور را پشتیبانی مالی می کنند، حمایت می کند. 

اما این تمام ماجرا نیست و ائتلاف سعودی جنایتکاران جنگی سودان را نیز حمایت می کند . نیویورک تایمز در مورد استفاده ائتلاف سعودی از شبه نظامیان 'جنجوید' سودان در یمن گزارش کاملی ارائه داده است. 

در این گزارش آمده است: به نظر می رسد تقریبا تمام جنگجویان سودان از نواحی جنگ زده و فقیر دارفور، که طی یک دهه جنگ حدود 300 هزار کشته و 1.2 میلیون آواره برجای گذاشته، آمده اند. بیشتر این جنگجویان متعلق به گروه شبه نظامی جنجوید (شبه نظامیان عرب زبان دارفور در غرب سودان) هستند. 

آنها به خاطر تجاوز به زنان و دختران بسیار مقصر شناخته شده و مسئول جنایات جنگی بسیاری در سودان در جریان جنگ داخلی این کشور آفریقایی که از سال 2003 آغاز شد، هستند و حالا این سربازان دخیل در چنین جنایاتی در حال قشون کشی به یمن به رهبری ائتلاف سعودی هستند. 

ائتلاف سعودی از پیاده نظام سودان که متهم به نسل کشی در کشور خود هستند، برای جنایت علیه بشریت در یمن استفاده می کند. در این میان ایالات متحده هم از ائتلافی حمایت می کند که مسئول نسل کشی و جنایات جنگی در یکی از فقیرترین کشورهای عربی است. 

بی شک در تاریخ سیاست خارجی آمریکا، شاهد فصل های بسیار کریه و زشتی بوده ایم اما حمایت واشنگتن از ائتلاف سعودی در جنگ یمن یکی از منفورترین و پست ترین آنها است.

** امریکن کانسروتیو دوماهنامه‌ای است که توسط مؤسسهٔ ایده‌های آمریکایی منتشر می‌شود. این نشریه به طور کلی، نماینده یک صدای ضد جنگ و سلطهٔ نیروی نومحافظه‌ کار است. این مجله در سال 2002، توسط 'اسکات مک کانل'، 'پاتریک بیوکنن' و 'تاکی تئودوراکوپولوس' در مخالفت با جنگ عراق تاسیس شد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید