افسردگی با سکته قلبی ارتباط دارد

کدخبر: ۲۵۹۷۴۴
اقتصادنیوز : تا سال ها پیش تصور می شد ماجرای ارتباط غم و اندوه با سکته نوعی افسانه است اما مدتی است که پژوهشگران متوجه شده اند اتفاقاتی مثل شکستن دل، جدایی و ... می توانند زمینه ساز مشکلاتی جسمانی شوند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، بروز افسردگی بر اثر اتفاقات مختلف زندگی چندان عجیب نیست، اما وقتی افسردگی طولانی می شود علائمی خطرناک را با خود همراه می کند. اخیرا گروهی از پژوهشگران متوجه شده اند که علائم افسردگی می تواند با بروز سکته قلبی مرتبط باشد.

پیش از این نیز بسیاری از تحقیقات حوزه سایکوسوماتیک(روان تنی)نشان داده بود که بین افسردگی و بسیاری از مشکلات جسمانی مانند زخم معده، مشکلات قلبی، گرفتگی عضلات، مشکلات گوارشی و ... ارتباط وجود دارد.اکنون نتایج جدید ثابت می کنند که بسیاری از افراد به ویژه در دهه های 40 تا 50 زندگی خود در معرض خطر سکته قلبی قرار دارند و این موضوع بسیار جدی است.

توصیه پزشکان به همه افراد این است که به محض احساس افسردگی با یک رواندرمانگر ملاقات کنند. افزون بر این، افرادی که هنگام غم و اندوه احساس درد در کتف را تجربه می کنند باید هر چه سریعتر با یک پزشک متخصص قلب ملاقات کنند. گاهی سکته های قلبی حاصل فشارها روانی هستند که آهسته آهسته جمع می شوند و ناگهان مثل یک سم قوی به قلب حمله می کنند.

بنابراین وقتی غمگین، افسرده، بی انرژی و نا امید هستید هر چه سریعتر با روانشناس صحبت کنید یا با تکنیک های فردی تنش و ناراحتی خود را کنترل کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید