علیزاده: رای حزب اعتدال و توسعه از آرای باطله کمتر است

کدخبر: ۲۵۹۸۲۰
اقتصادنیوز: عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: اگر حمایت‌های مرحوم هاشمی رفسنجانی و احزاب اصلاح‌طلب نبود، امکان پیروزی آقای روحانی در انتخابات وجود نداشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، سعید حجاریان، از تئورسین‌های جریان اصلاحات، چندی پیش درباره نحوه تعامل اصلاح‌طلبان با دولت گفته بود:  "اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه با روحانی عقدی به‌معنای ائتلاف نبسته بودند و حالا که‌ آقای روحانی از خودش عبور کرده، طبیعی است که برخی اصلاح‌طلبان با او زاویه پیدا کنند".

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، که اظهارات حجاریان چندان به مذاقش خوش نیامده بود، به این اظهارات واکنش نشان داد.

واعظی با بیان اینکه آقای روحانی همان رئیس جمهور سال 92 و 96 است و تغییری در رویکرد او ایجاد نشده است، خاطرنشان کرده بود: "اینکه ما در سال 96 با گروهی نشسته باشیم و با هم چیزی را به‌عنوان ائتلاف امضا کرده باشیم خیر، نه در سال 92 این کار را کرده‌ایم و نه در سال 96".

اظهارات واعظی  بلافاصله با واکنش تند بسیاری از فعالان اصلاح طلب همراه شد.

محمود علیزاده طباطبایی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در واکنش‌ به اظهارات رئیس دفتر روحانی گفت: همانطور که آقای مرعشی نیز پیش از این گفته بود، اظهارات  آقای واعظی مبنی بر اینکه آقای روحانی با حمایت ایشان توانست در انتخابات 96 به پیروزی برسد، کاملا درست است!

وی افزود:  آقای روحانی در زمان انتخابات سال 92  نه تنها جایگاهی در احزاب و گروه‌های سیاسی کشور نداشت، بلکه حتی حزبی هم نداشت که بخواهد از او حمایت کند.  از سوی دیگر در بین مردم نیز  شخصیت شناخته شده‌ای به حساب نمی‌آمد. بنابراین  بدون شک اگر حمایت‌های مرحوم هاشمی‌رفسنجانی و احزاب اصلاح‌طلب  از ایشان نبود، امکان پیروزی آقای روحانی در انتخابات وجود نداشت.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران همچنین در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی حزب اعتدال و توسعه که گفته بود "امکان دارد حزب متبوعش در انتخابات‌های آتی کاندیدای جداگانه‌ معرفی کند"، گفت: اتفاقا خیلی خوب است. زیرا مشخص می‌شود تعداد  آرای کاندیدای مورد حمایت این دوستان حتی از آرای باطله نیز کمتر است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید