ترامپ یک قانون را برای مقابله با چین امضا کرد/ بودجه 1.5 میلیارد دلار

کدخبر: ۲۵۹۸۳۸
اقتصادنیوز: رئیس جمهوری آمریکا در آستانه سال نو میلادی، قانونی را امضا کرد که نفوذ چین در عرصه جهانی به ویژه منطقه ایندوپاسیفیک را به چالش می‌‌کشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، اسپوتنیک نوشت، کاخ سفید از امضای مصوبه‌ای از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خبر داد که با اتکا به راهبردی چندجانبه، برای پیشبرد منافع واشنگتن در منطقه ایندو-پاسیفیک، ارائه شده است.

کاخ سفید در این باره گفت: ترامپ قانون «اطمینان از آسیا» را که پایه‎گذار راهبردی چندجانبه برای افزایش امنیت آمریکا، منافع تجاری و ارزش‎ها در منطقه ایندوپاسیفیک است؛ امضا کرد.

این مصوبه ماه میلادی گذشته در کنگره آمریکا تصویب شد و مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار را به مواردی چون مبارزه با نفوذ راهبردی چین در سراسر جهان از جمله تلاش ادعایی پکن برای به چالش کشیدن نظم بین‌الملل، اختصاص داد.

این قانون همچنین رئیس جمهوری آمریکا را به توسعه راهبردی دیپلماتیک ملزم می‎کند که شامل همکاری با متحدین برای انجام عملیات‎های مشترک کشتیرانی در دریای چین جنوبی و شرقی باشد.

این درحالی است که ترامپ علیرغم امضای این قانون، حدود ۲۰ ماده را مشمول استثنائاتی کرده تا دست وی را برای اعمال تصمیم‎گیری‎های آتی در منطقه ایندوپاسیفیک به ویژه در رابطه با کره شمالی، باز بگذارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید