افشاگری روزنامه انگلیسی علیه رئیس کمیسیون اروپا

کدخبر: ۲۵۹۸۶۷
اقتصادنیوز؛ تحقیقات روزنامه انگلیسی دیلی میل نشان می دهد که ژان کلود یونکر رئیس لوکزامبورگی کمیسیون اروپا حدود نیمی از سفرهای رسمی خود را با هواپیمای اختصاصی و از جیب مالیات دهندگان اروپایی انجام داده است.
افشاگری روزنامه انگلیسی علیه رئیس کمیسیون اروپا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ روزنامه راست گرای دیلی میل گزارش داد که با وجود آنکه قوانین اتحادیه اروپا این گونه پروازهای اختصاصی را در صورت وجود هواپیماهای مسافربری عادی ممنوع ساخته، یونکر در21سفر از 43 سفر رسمی سال 2018 از هواپیمای اختصاصی استفاده کرده که هزینه یکی از آنها به 32هزار پوند رسیده است.

دیلی میل با بررسی آمار پروازهای یونکر نتیجه گرفته که وی صدها هزار پوند از جیب مالیات دهندگان اروپایی صرف این خوشگذارنی کرده است. این افشاگری موجب شده تا موضوع تحقیق از این ولخرجی یونکر مطرح شود.

به عنوان مثال، سفر یک شبه یونکر به تونس بالغ بر 32 هزار و 943 پوند آب خورد و بر اساس اطلاعاتی که کمیسیون اروپا در اختیار دیلی میل قرار داده، برای هر عضو این هیأت 13 نفره بالغ بر 2 هزار 357 پوند هزینه شده است.

هزینه سفر هوایی اختصاصی یونکر 64ساله به هلسینکی فنلاند نیز به 23هزار و 422 پوند رسید.وی درجریان این سفر و پیش ازحضور در کنفرانس حزب مردم اروپا با سران کشورهای دیگر به صرف شام پرداخت. 11 شخص دیگر نیز رئیس کمیسیون اروپا را در این سفر همراهی می کردند که هزینه هر کدام از آنها به یک هزار و 953 پوند رسید.

گران ترین پرواز اختصاصی یونکر مربوط به دیدار یک شبه از مادرید و ملاقات با فیلیپ پادشاه اسپانیا است که با وجود آنکه هزینه هر مسافر 6 هزار و 734 پوند اعلام شده، کمیسیون اروپا از تعداد همراهان یونکر و مجموع هزینه های این پرواز خودداری کرد.

در سال 2017 نیز پس از آنکه فاش شد پرواز دربست یونکر و 8 همراه وی به رم 24 هزار پوند هزینه در بر داشته است، جنجال فراوانی به پا شد.

در ادامه افشاگری دیلی میل آمده است که خرج و مخارج یونکر از کیسه مالیات دهندگان اروپایی زمانی منتشر می شودکه انگلیس در صورت توافق برگزیت با اتحادیه اروپا باید 39 میلیارد پوند بابت هزینه 'جدایی' به این اتحادیه بپردازد.

دیوید کمپل بنرمن (David Campbell Bannerman)، یکی از نمایندگان مجلس عوام انگلیس به دیلی میل گفت که به نظر می آید این پروازهای یونکر ناقض دستورالعمل های اتحادیه اروپا در مورد استفاده بیش از حد از پروازهای اختصاصی باشد.

وی افزود: این نمونه دیگری از به آتش کشیدن پول انگلیس و مالیات دهندگان اروپایی به دست اتحادیه اروپا است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید