«الشروق» خبر داد؛

بازگشت قریب‌الوقوع سفیران انگلیس و فرانسه به سوریه

کدخبر: ۲۶۰۱۳۴
اقتصادنیوز؛ روزنامه تونسی «الشروق » نوشت، به احتمال زیادی نمایندگانی از سوریه در نشست سران عرب در ماه مارس در تونس شرکت می کنند و سفیران فرانسه و انگلیس نیز بزودی به دمشق بازمی‌گردند.
بازگشت قریب‌الوقوع سفیران انگلیس و فرانسه به سوریه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ این روزنامه به نقل از «پیتر فورد» سفیر پیشین انگلیس در بحرین و سوریه نوشت، زمان از سرگیری روابط عادی با سوریه و بازگشت این کشور به اتحادیه عرب فرارسیده است، ادامه دشمنی با سوریه فایده ای ندارد و کشورهای عربی نیز از این حقیقت آگاه اند.

فورد افزود، قطر با سرمایه گذاری بر گروه های مسلح در سوریه و حمایت سیاسی و رسانه ای از آنان نتوانست دولت سوریه را سرنگون کند و ممکن است در آینده نزدیک موضع گیری اش را در مورد سوریه تغییر دهد.عربستان نیز از چندی پیش تصمیم به عادی سازی روابط با سوریه به صورت تدریجی گرفته و آمریکا هم قدرت کافی ندارد تا مانع از سرگیری روابط کشورهای عربی با دمشق شود.

سفیر پیشین انگلیس در بحرین و سوریه افزود، از سرگیری روابط کشورهای اروپایی با سوریه حتمی است اما نیازمند زمان است و بزودی و شاید سال آینده سفیران انگلیس و فرانسه به سوریه بازگردند.

وی در ادامه گفت، بازگشت اروپایی ها به سوریه بدون پیش شرط خواهد بود و آن ها نمی توانند هیچ گونه شرط هایی بر سوریه تحمیل کنند.

الشروق در ادامه نوشت، کارشناسان و چندین مقام در کشورهای عربی می گویند، احتمال حضور سوریه در نشست سران عرب در تونس زیاد است، تحولات جاری در این کشور نیز حاکی از آن است که سوریه به اتحادیه عرب بازمی گردد و اکنون مشورت هایی میان سران کشورهای عربی در خصوص چگونگی بازگشت سوریه در جریان است.

این روزنامه تونسی افزود، سرلشکر «حاتم باشات» نماینده مجلس و قائم مقام پیشین رئیس دستگاه امنیت و اطلاعات مصر گفت، بیشتر کشورهای عربی بویژه کشورهای بزرگ با توجه به مشخص شدن نتایج نبردها در سوریه، از این موضوع استقبال می کنند.

باشات افزود، نیروهای آمریکایی در حال عقب نشینی از سوریه اند و داعش نیز دچار فروپاشی شده است ، شرایط موجود ایجاب می کند دولت و حکومت سوریه با قدرت در صحنه حضور داشته باشد و اقدام امارات در بازگشایی سفارتش در دمشق نیز در نزدیک کردن دیدگاه ها موثر خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید