آخرین گمانه‌زنی‌ها درباره منشأ بوی نامطبوع در تهران؛ ناشناخته است/ افزایش ناگهانی آلاینده‌ها در تهران/تشکیل کمیته کشف بو!/ خبر به روز می‌شود

کدخبر: ۲۶۰۱۵۰
اقتصادنیوز: از ساعتی پیش، برخی شهروندان تهرانی اعلام کرده‌اند بویی نامطبوع در سطح شهر احساس می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز؛ یک کارشناس مرکز فوریت‌های شهری ۱۳۷ به ایسنا اعلام کرد این بو در سراسر تهران منتشر شده و منشأ آن مشخص نیست.

20:10 طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران در مجلس: مسئولان حفاظت محیط زیست استان تهران گفتند از ساعت ۴ بعد از ظهر در حال بررسی مناطق مختلف هستند. آن‌ها می‌گویند آنچه احساس می‌شود بوی گوگرد نیست، بلکه بویی شبیه آمونیاک است که مشابه آن در مرکز دپوی زباله کهریزک به مشام می‌رسد. هنوز علت این بوی بد مشخص نشده است و برخی دستگاه‌ها در تهران برای کشف علت بو بسیج شده‌اند.

19:30 علی امام، مدیرعامل مترو در مورد احتمال انتشار بوی گاز از ایستگاه‌‌های مترو گفت: احتمال متصاعد شدن بوی نامطبوع از ایستگاه‌‌های مترو غیرممکن است.

19:30 فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌‌برداری مترو تهران با اشاره به اینکه انتشار بوی نامطبوع ارتباطی با ایستگاه‌‌های مترو تهران ندارد، اظهار داشت: سرویس‌‌‌دهی در خطوط مترو با روال عادی در حال انجام است.

19:25 طبق آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفی کنونی هوای تهران میانگین ۱۴۴ است که هوای پایتخت را در آستانه شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار داده است. شاخص کیفیت هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته با شاخص میانگین ۷۴ در شرایط سالم قرار داشت.

19:20 فاطمه ذوالقدر، نماینده تهران: در آخرین تماس تلفنی که دقایقی قبل با فرماندار تهران داشتم از علت انتشار بوی نامطبوع امروز شهر تهران جویا شدم که ایشان در گزارشی اعلام کرد منشاء این بو ایستگاه متروی ملت است و هم اکنون نیز کمیته‌های ویژه‌ای از شرکت آب و فاضلاب تهران، شرکت گاز و سازمان آتش نشانی برای بررسی علت پخش این بوی نامطبوع  در این ایستگاه حضور دارند.

19:15 رییس سازمان محیط‌زیست شهرداری تهران: وارونگی هوا علت بو نیست، بو باید کانون داشته باشد. این در حالی است که وارونگی به انباشت آلودگی گفته می‌شود.

19:15 ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران: به احتمال زیاد، دلیل این بوی نامطبوع پراکنده در تهران، وارونگی هوا است که سطح آلاینده‌ها را بالابرده و احتمالا منشا بوی نامطبوع هم همین وارونگی هوا باشد.

19:10 معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران: براساس اعلام هواشناسی و دیگر نهادهای متولی، منشا بوی نامطبوع که از عصر چهارشنبه در پایتخت متصاعد شده ناشی از مشکل آلودگی هوایی نیست بلکه منشا زمینی دارد و خطرناک نیز نیست.

18:40 روابط عمومی پلایشگاه تهران؛ این بو ارتباطی به پالایشگاه ندارد.

18:15 خبرآنلاین: منشا بوی بد در تهران ناشی از یکی از مراکز پالایشگاهی است.

17:58 جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در خصوص منشا بوی ناخوشایندی که در اکثر مناطق تهران استشمام می‌شود اظهار بی‌اطلاعی کرده و اعلام کرد: در حال حاضر تماس‌هایم مکرری درباره این بو داشته‌ایم و نقشه ما تقریبا خبر می‌دهد که تمام تهران آغشته به این بو شده است. نیروهای گشت‌زن ما در حال پیگیری این مساله هستند، اما تا منشا بو مشخص نشود، نمی‌شود نظر قطعی داد 

17:48 تشکیل کمیته کشف منبع بوی نامطبوع در تهران در اداره کل حفاظت محیط زیست تهران

17:40در همین حال کانال تلگرامی روزنامه ایران مدعی شد؛ منشا بوی نامطبوع تهران ترکیدگی شبکه فاضلاب در میدان انقلاب است. 

17:30: رییس اداره محیط زیست تهران نیر در همین راستا اعلام کرد: تیم‌های آتش‌نشانی و محیط زیست در تلاش برای یافتن منشأ بوی تهران هستند. اگر شهروندان مورد مشکوکی در سطح شهر دیدند آن را به محیط زیست یا آتش‌نشانی اطلاع دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید