منشا بوی بد تهران شناسایی شد؟

کدخبر: ۲۶۰۲۵۲
اقتصاد نیوز: مدیر واحد پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه هنوز منبع بوی نامطبوع تهران شناسایی نشده است، گفت: با توجه با افزایش غلظت آلاینده‌های مختلف تهران از جمله دی‌اکسیدگوگرد، می‌توان نتیجه گرفت که یک منبع گوگرد دار باعث افزیش شاخص آلاینده‌های تهران شده بود.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، روز گذشته در تهران در تعدادی از مناطق تهران بوی نامطبوعی سبب آزار شهرواندان شده بود که شب گذشته کارگروه ویژه‌ای در محیط زیست شهر تهران به منظور شناسایی منبع متصاعدکننده این بوی نامطبوع، تشکیل شد اما در ساعات‌های پایانی شب این کاگروه اعلام کرد که همچنان نتوانسته‌اند منشاء بو را پیدا کنند.

امروز صبح حسین شهبازی مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه هنوز منبع بوی نامطبوع تهران مشخص نشده است، به ایسنا گفت: بررسی‌های ما در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که شب گذشته جهت باد شمال شرق به سمت جنوب غرب بوده و غلظت همه آلاینده‌ها اعم از ذرات معلق کوچکتر از دو و نیم میکرون، ۱۰ میکرون و دی اکسید گوگرد بالا رفته است، اینها نشان می‌دهد که منشاء گوگرد دار باعث افزایش شاخص آلاینده‌ها شده است.

وی ادامه داد: اولین افزایش غلظت داده‌های مربوط به آلاینده‌ها در ایستگاه‌های پایش کیفیت هوای جنوب و جنوب غرب تهران رخ داد و رشد غلظت آلاینده‌ها در ایستگاه‌های شمال شهر کمتر بوده است.

به گزارش ایسنا، شب گذشته آرش حسینی میلانی سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در گفت وگو با ایسنا با بیان این‌که بوی نامطوبع در تهران یک پدیده جدید بوده و باید متخصصان امر در حوزه‌های مختلف به صورت جمعی فرضیات خود را بررسی کرده و به پاسخ دقیقی در مورد چرایی وقوع این اتفاق برسند، گفت: از آن‌جایی که تمام فرضیات درخصوص نشر فاضلاب، گاز، مترو و... منتفی شده است، به فرصت بیشتری نیاز داریم تا این پدیده جدید را بررسی و بعد از آن در موردش اظهارنظر کنیم.

همچنین احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، شب گذشته در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: پیگیری کردیم که آیا این حادثه مورد مسمومیت یا آسیب بدنی داشته یا خیر؟، اظهار کرد: خوشبختانه گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که حتی یک مورد مراجعه به مراکز درمانی به دلیل استنشاق این بوی نامطبوع و مسمومیت ناشی از آن، وجود نداشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید