سفیر کره‌شمالی درخواست پناهندگی داده‌است

کدخبر: ۲۶۰۳۸۳
اقتصادنیوز؛ کره جنوبی اعلام کرده بلندپایه‌ترین دیپلمات کره شمالی در ایتالیا، درخواست پناهندگی کرده است.
سفیر کره‌شمالی درخواست پناهندگی داده‌است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ «جو سونگ جیل» سفیر کره شمالی در ایتالیا که از دو ماه پیش مفقود شده است به نظر می‌رسد از دولت ایتالیا خواسته است که او را به کره شمالی تحویل ندهند تا تکلیف درخواست پناهندگی او از یک کشور غربی مشخص شود.

وزارت خارجه ایتالیا در پاسخ به انتشار این خبر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد اطلاعی از وضعیت این نماینده دیپلماتیک ندارد.

این موضوع که ابتدا از سوی روزنامه جونگ آنگ ایلبو کره جنوبی مطرح شد، در ادامه از سوی مقامات اطلاعاتی این کشور هم تایید شد.

دستگاه‌های اطلاعاتی کره جنوبی می‌گویند از کشوری که دیپلمات کره‌ای درخواست پناهندگی داده است مطلع نیستند اما معتقدند سونگ اوایل نوامبر درخواست پناهندگی کرده است.

از سوی دیگر خبرگزاری آنسا ایتالیا هم گزارش داده است جو سونگ جیل که به مدت بیش از یک سال سفیر موقت کره شمالی در ایتالیا بود، در اوایل ماه دسامبر گذشته از یک کشور نامشخص غربی درخواست پناهندگی کرده است.

روز پنجشنبه ۳ ژانویه، یکی از نمایندگان پارلمان کره جنوبی با تایید این خبر گفته که که مقامات اطلاعاتی کره جنوبی این خبر را به او داده‌اند. کیم مین کی نماینده پارلمان کره جنوبی می‌گوید که سونگ اوایل ماه نوامبر از سفارتخانه کره شمالی در رم خارج شده، دیگر به این محل بازنگشته است.

یک منبع آگاه در وزارت خارجه ایتالیا به خبرگزاری رویترز گفته است که این وزارتخانه هیچ اطلاعی از اینکه سفیر کره شمالی درخواست پناهندگی داده است یا خیر ندارد. همچنین این منبع می‌افزاید که کره شمالی در اواخر سال ۲۰۱۸ فرد جدیدی را برای سفارت خود در رم معرفی کرده است. اتفاقی که وزارت خارجه ایتالیا آن‌ را کاملا عادی می‌داند.

خبرگزاری کرونوس ایتالیا هم گزارش داده، جو سونگ جیل که در سال ۲۰۱۵ به همراه خانواده‌اش وارد رم ایتالیا شده‌اند در اکتبر سال ۲۰۱۷ به عنوان سفیر موقت کره شمالی در ایتالیا معرفی شده است. سفیر قبلی کره شمالی «مون جونگ» پیشتر از سوی ایتالیا و به دلیل اعتراض او به نارضایتی ایتالیا از آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی اخراج شده بود. پس از اخراج مون جونگ، «جو سونگ» به عنوان سفیر موقت از سوی پیونگ یانگ منصوب شده بود.

منابع اطلاعاتی کره جنوبی می‌گویند جو سونگ جیل پسر یا داماد یکی از بلندپایه‌ترین مقامات پیونگ یانگ است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید