المجتهد فاش کرد؛

خودکشی ناموفق عاملان قتل خاشقجی

کدخبر: ۲۶۰۴۱۸
اقتصادنیوز؛ المجتهد، افشاگر معروف سعودی ضمن اعلام مکانی که عاملان قتل خاشقچی در آن نگهداری می‌شوند، مدعی شد حالت روانی این افراد بسیار بد است و بارها دست به خودکشی ناموفق زده‌‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ افشاگر معروف سعودی «مجتهد» ادعا کرد تمام عوامل قتل روزنامه‌نگار منتقد این کشور «جمال خاشقچی» به جز «سعود القحطانی» مشاور دیوان سلطنتی هم‌اکنون در یک ساختمان  در مسیر «الدمام» نگهداری می‌شوند.

این ساختمان که وابسته به دستگاه امنیتی سعودی است از بیرون شبیه به ساختمان مسکونی کوچکی به نظر می‌رسد که به شدت از آن حفاظت می‌شود و 18 پزشک از بیمارستان ویژه دستگاه امنیتی عربستان سعودی مرتبا به این ساختمان رفت و آمد می‌کنند. 

وی افزود این افراد پیشتر در زندانی در کالج نظامی امنیت ملی عربستان سعودی معروف به کالج «نایف» قرار داشتند اما به دلیل سروصدای بسیار ، تلاش مکرر آنها برای خودکشی و نیز رسیدن صداهای آنها به دیگر زندانیان، به ساختمان یاد شده منتقل شدند؛ در این ساختمان هیچ زندانی یا کارمند دیگری به جز آنها حضور ندارند.

مجتهد در ادامه نوشت حالت روانی عاملان قتل خاشقچی بسیار بد است و آنها با تمام وسایل در دسترس از جمله کوبیدن شدید سر به دیوار برای خودکشی استفاده کرده‌اند، همه آنها این جمله را تکرار می‌کنند « همه اینها در راستای خدمت به بن‌سلمان و فداکاری برای او بود و اکنون با ما اینگونه رفتار می‌کند؟» ...  به همین دلیل  این افراد به مکانی منتقل شده‌‌اند تا در انزوای کامل باشند، جلوی خودکشی آنها گرفته شود و تحت نظارت شدید امنیتی و پزشکی قرار گیرند.

خبرگزاری رسمی سعودی (واس) بعد از ظهر پنجشنبه (دیروز) به نقل از دادستانی کل عربستان سعودی گزارش داد اولین جلسه متهمان قتل خاشقچی برگزار شد. در این جلسه، دادستانی سعودی خواستار اجرای حکم اعدام پنج تن از بین ۱۱ فرد متهم به قتل خاشقچی شده است.

دادستانی کل سعودی مدعی شد که متهمان به همراه وکلایشان در دادگاه حاضر شده‌‌اند و از ترکیه خواسته تا ادله و قرائن موجود در خصوص قتل خاشقچی شده را در اختیار ریاض قرار دهد که بر اساس ادعای سعودی‌ها آنکارا هنوز به این درخوسات پاسخی نداده است.

قتل جمال خاشقچی، ستون نویس روزنامه‌ واشنگتن پست در کنسولگری سعودی در تاریخ دوم اکتبر گذشته موجی از اعتراض‌ها علیه حاکمان سعودی و شخص «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی راه انداخت؛ فردی که گفته می‌شود مستقیما دستور قتل این روزنامه‌نگار سعودی منتقد سیاست‌های او را صادر کرده است.

فشارها بعد از این قتل علیه سعودی‌ها، آن چنان شدید بود که شاه سعودی برای تبرئه پسرش بن سلمان، دست به تغییرات گسترده در شواری وزیران و استخبارات کل زد تا از این رهگذر وانمود کند که قتل جمال خاشقچی از سوی برخی نیروهای سعودی خودسر و بدون هماهنگی ریاض صورت گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید