اوسط دادستان کل اسرائیل؛

اتهام نتانیاهو درباره دریافت رشوه تایید شد

کدخبر: ۲۶۰۶۱۰
اقتصادنیوز؛ شای نیتسان، دادستان کل اسرائیل ارائه لیست اتهام علیه نخست وزیر این رژیم را به اتهام دریافت رشوه در پرونده‌های روزنامه "یدیعوت آحارونوت"، شرکت ارتباطات بزک و تقلب و بی‌اعتمادی در پرونده معروف به ۱۰۰۰ تایید کرد.
اتهام نتانیاهو درباره دریافت رشوه تایید شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ شبکه "ای ۲۴ نیوز" امروز (شنبه) به نقل از منابع آگاه در دادستانی کل اسرائیل اعلام کرد، شای نیتسان، دادستان کل اسرائیل ارائه لیست اتهام علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را به اتهام دریافت رشوه و تقلب تایید می‌کند.

این شبکه تصریح کرد،‌ در دادستانی کسانی که در بحث‌های داخلی مشارکت داشتند، معتقدند نیتسان ترجیح می‌دهد که نتانیاهو پس از برگزاری جلسه تفهیم اتهام دریافت رشوه در پرونده "یدیعوت آحارونوت"، بزک، تقلب و خیانت در امانت در پرونده محاکمه شود.

نتانیاهو روز دوشنبه در نشست خبری طی سفرش به برزیل گفته بود، حتی اگر علیه او لیست اتهامی ارائه شود، استعفا نخواهد کرد و در ادامه پرسیده بود، اگر نخست وزیر پس از تفهیم اتهام استعفا کند، چه می‌شود، آیا پس از آن پرونده اتهامش بسته می‌شود.

"ای ۲۴ نیوز" اعلام کرد، مسؤولانی در پارلمان نسبت به تلاش‌های احتمالی همکارانشان برای بستن پرونده "یدیعوت آحارنوت" و عدم ارائه لیست اتهام هشدار دادند. با وجودی که نیتسان هنوز موضع رسمی خود را درباره این پرونده‌ها اعلام نکرده اما چنین شایعانی شنیده می‌شود و دادستانی در میان نگرانی‌ از تلاش‌های برخی برای تغییر موضعش، رای خود را پایان ماه فوریه اعلام خواهد کرد.

نتانیاهو با امکان ارائه لیست اتهام در پرونده‌های فساد روبروست و این پرونده‌ها را توطئه چپ‌گراها، اصحاب مطبوعات با هدف براندازی خود می‌داند.

پیشتر نخست وزیر اسرائیل تصمیم گرفته بود انتخابات پارلمانی زودهنگام را در ماه آوریل برگزار کند و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که نتانیاهو همچنان می‌تواند جایگاهش را حفظ کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید