مقام دیپلماتیک اسرائیلی:

پمپئو همه درخواست‌های نتانیاهو را پذیرفت

کدخبر: ۲۶۰۱۶۷
اقتصادنیوز؛ یک مقام دیپلماتیک اسرائیل مدعی شد: پمپئو تقریباً همه درخواست‌های نتانیاهو را قبول کرد.
پمپئو همه درخواست‌های نتانیاهو را پذیرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ «تایمز آو اسرائیل» به نقل از یک مقام دیپلماتیک اسرائیل امروز چهارشنبه مدعی شد که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در دیدار دیروز خود با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در برزیل، تقریباً همه درخواست‌ های وی را پذیرفته است.

این مقام دیپلماتیک در این خصوص گفت: اسرائیل تقریباً همه چیزهایی که می‌ خواست را به دست آورد. اسرائیل ۸ درخواست مطرح کرد که ۷ مورد از آنها مورد پذیرش قرار گرفتند.

بر اساس ادعای این مقام، تنها موضوعی که مورد پذیرش پمپئو قرار نگرفت، فروش جنگنده‌ های اف-۱۶ اسرائیل به کرواسی بوده است.

این در حالیست که وزیر خارجه آمریکا دیروز سه‌شنبه در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد: تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه به معنی تغییر در حمایت از اسرائیل نیست.

وزیر خارجه آمریکا در این خصوص با طرح ادعائی مضحک گفته بود: تعهد آمریکا به ثبات در خاورمیانه و حمایت از اسرائیل همانند قبل از تصمیم اتخاذ شده کنونی ادامه خواهد یافت. تهدیدی که ناقض حق حاکمیت اسرائیل در منطقه باشد را درک می‌ کنیم. حمایت ما از اسرائیل را به عنوان تضمینی بر امنیت تل آویو درمنطقه می دانیم؛ به ویژه در برابر تهدیدات ایران و حزب الله. به صورت تنگاتنگی در حال کار کردن با یکدیگر برای اطمینان یافتن از این موضوع هستیم که کار را به صورت صحیحی انجام می دهیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید