جنگ لفظی مقامات ترکیه و اسرائیل ادامه دارد

کدخبر: ۲۵۸۲۸۶
اقتصادنیوز؛ به دنبال تنش لفظی میان مقامات ترکیه با نخست‌وزیر اسرائیل، وزیر خارجه ترکیه نخست ‏وزیر اسرائیل را کودک کش خطاب کرد و گفت خشم وی ناشی از ناکامی در تجزیه سوریه است.
جنگ لفظی مقامات ترکیه و اسرائیل ادامه دارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛  جنگ لفظی مقامات آنکارا و تل‎آویو همچنان ادامه دارد و امروز نیز مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفت: پ ک ک و بنیامین نتانیاهو نخست‎وزیر رژیم صهیونیستی هر دو «کودک کش» هستند.

وی افزود: ظاهراً خاطر نتانیاهو از بابت اینکه فهمیده توانایی تجزیه سوریه را ندارد، مکدر شده است.

اظهارات چاووش اوغلو درحالی ایراد شد که از ۲ روز پیش درگیری لفظی میان نتانیاهو و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه بالا گرفته است.

نخست‌ وزیر اسرائیل گفته بود: اردوغان، اشغالگر قبرس شمالی که ارتشش زنان و کودکان را در روستاهای کردنشین در داخل و خارج ترکیه قتل‌عام می‌کند، نمی‌تواند به اسرائیل درس اخلاق بدهد.

اردوغان نیز در واکنش به لفاظی های این مقام اسرائیل تاکید کرد: نتانیاهو؛ این بار به بیراهه زدی. تو صدای ظالمان هستی. تا زمانی که اسرائیل به خاطر جنایت علیه بشریت و ویرانگری مؤاخذه نشده است، حق ندارد کسی را متهم به ارتکاب جرم بکند. سربازان شما زنان و کودکان را لگدمال می‌ کنند، تو ظالمی و در رأس یک حکومت تروریستی هستی، این القاب برازنده تو است. نتانیاهو از حمایت‌ هایی که از مظلومان و قربانیان فلسطینی می‌ شود، ناراحت است و اظهارات توهین آمیزی علیه ترکیه به کار می‌ برد. دست به اتهام پراکنی می‌ زند، ترکیه را متهم به اشغال قبرس و کشتار زنان و کودکان می‌ کند. تصور می‌ کنم نخست وزیر اسرائیل اشتباه لُپی کرده است، احتمالا می‌ خواسته بگوید که خودشان اشغالگر بوده و در ملاء عام دست به قتل‌ عام زنان، کودکان و فلسطینیان بی‌ گناه با اسلحه، بمباران و کوچ اجباری ‌می‌ زنند.

این درحالی است که وزارت خارجه ترکیه دیروز نیز نتانیاهو را قاتل خونسرد دوره مدرن خطاب کرده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید