استقبال نتانیاهو از انحلال پارلمان اسرائیل و انتخابات زودهنگام

کدخبر: ۲۵۸۳۳۴
اقتصادنیوز؛ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز دوشنبه به انحلال پارلمان اسرائیل و تصمیم برای برگزاری انتخابات زودهنگام واکنش مثبت نشان داد.
استقبال نتانیاهو از انحلال پارلمان اسرائیل و انتخابات زودهنگام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل روز دوشنبه در نشست با اعضای کابینه‌اش به فروپاشی ائتلاف کابینه و تصمیم برای برگزاری انتخابات زودهنگام واکنش نشان داد. 

سران ائتلاف کابینه اسرائیل در پایان نشست امروز نتوانستند بر سر حفظ ائتلاف کابینه فعلی نتانیاهو به توافق برسند.

رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند که درپی این عدم توافق، کابینه و پارلمان این رژیم منحل شده و انتخابات پارلمانی زودهنگام در ماه آوریل سال ۲۰۱۹ (اواسط فروردین ۱۳۹۸) برگزار می‌شود.

نتانیاهو روز دوشنبه در واکنش به این خبر، به دفاع از عملکرد کابینه‌اش پرداخت و گفت: «این دولت، 4 سال بی‌وقفه کار کرده و دستاوردهای فوق‌العاده‌ای حاصل شده است.»

رسانه‌های اسرائیل یکی از دلایل فروپاشی کابینه فعلی نتانیاهو را اختلاف بر سر تصویب قانون نژادپرستانه موسوم به «دولت-ملت یهود» دانسته‌اند. نتانیاهو ساعاتی قبل‌تر گفته بود  اگر سران کابینه نمی‌توانند بر سر تصویب یک قانون  توافق کنند، پس همان بهتر که انتخابات زودهنگام برگزار شود.

او در نشست کابینه هم به این قانون اشاره کرد و گفت: «این قانون، تعهد ما به اسرائیل به عنوان یک کشور یهودی را نشان می‌دهد و قوانینی که ما تصویب می‌کنیم تعهد ما را به تک تک شهروندان اسرائیل نشان می‌دهند.»

کنست اسرائیل چند ماه پیش لایحه جنجالی موسوم به «دولت-ملت یهود» را برای تحکیم اشغالگری خود بر اراضی اشغالی فلسطین به تصویب رساند. این قانون در تلاش است فلسطین اشغالی را به عنوان «کشور قوم یهود» معرفی کند.

کارشناسان و تحلیلگران اسرائیل معتقدند فروپاشی کابینه نتانیاهو باعث می‌شود «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نتواند از طرح موسوم به «معامله قرن» در بازه زمانی 4 تا 8 هفته پیش از انتخابات زودهنگام اسرائیل رونمایی کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید