هشدار جان بولتون به بشار اسد

کدخبر: ۲۶۰۶۵۳
اقتصادنیوز؛ جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به موضع گیری جدیدی علیه سوریه پرداخت.
هشدار جان بولتون به بشار اسد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز شنبه با تکرار اتهامات واهی این کشور علیه دمشق، به سوریه درباره به کارگیری سلاح شیمیائی هشدار داد!

مشاور امنیت ملی کاخ سفید زمان کوتاهی پیش از فرود هواپیمای حامل وی در فلسطین اشغالی در این خصوص ادعا کرد: هیچگونه تغییری در موضع آمریکا در خصوص استفاده از سلاح شیمیائی در سوریه توسط دولت این کشور روی نداده است! همچنین موضع ما نیز مبنی بر اینکه استفاده از سلاح شیمیائی با واکنش بسیار قدرتمندی مواجه خواهد شد، تغییری نکرده است. ما این کار را تا کنون ۲ بار انجام داده ایم.

وی در ادامه مدعی شد: بنابراین دولت اسد نباید در این باره دچار هیچ توهمی شود!

جان بولتون در ادامه بدون توجه به امحاء تمامی سلاح های مورد ادعای غرب تحت نظارت سازمان ملل در سال های گذشته ادعا کرد: نمی خواهیم دولت سوریه خروج نیروهایمان از این کشور را به مثابه تضعیف موضع ما در استفاده از تسلیحات کشتار جمعی تلقی کند.

لازم به ذکر است، دولت سوریه بر اساس توافق خود با سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی در سال ۲۰۱۳، ذخائر اینگونه تسلیحات را تحت نظر بازرسان این سازمان کاملاً نابود کرده بود.

گفتنی است، آمریکا، انگلیس و فرانسه بامداد شنبه ۲۵ فروردین ماه سال شمسی جاری یعنی درست یک هفته پس از طرح اتهامات واهی حمله شیمیائی به شهر دوما در هفتم ماه مارس سال جاری میلادی واقع در غوطه شرقی در نزدیکی دمشق پایتخت سوریه مواضع دولت سوریه را هدف حمله موشکی قرار دادند.

گفتنی است که این کشورها تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر دخالت دولت دمشق در این حمله ارائه نداده‌اند.

این درحالی است که روسیه پیشتر از کشورهای غربی خواسته بود اگر مدرکی برای اثبات ادعای خود مبنی بر دخالت دمشق در حمله شیمیایی دوما دارند، ارائه کنند.

روسیه همچنین از ساختگی بودن صحنه حمله شیمیایی دوما سخن گفته بود و خواستار اعزام تیم حقیقت‌یاب به منطقه شده بود؛ حال آنکه این موضوع تا بعد از حمله آمریکا، فرانسه و انگلیس به مواضع دولت سوریه به تعویق افتاد- مسئله‌ای که به تردیدها درباره اظهارات غربی‌ها دامن می‌زند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید