دولت ایتالیا از جلیقه‌زردهای فرانسوی حمایت کرد

کدخبر: ۲۶۱۱۴۵
اقتصادنیوز؛ مقامات بلندپایه دولت ائتلافی حاکم در ایتالیا از معترضان فرانسوی که در اعتراض به سیاست‌های اصلاحی پاریس به خیابان‌ها آمده‌اند، حمایت کردند.
دولت ایتالیا از جلیقه‌زردهای فرانسوی حمایت کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازفارس؛ «لوئیجی دی‌مایو» و «متیو سالوینی» معاونان نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کردند که از تلاش‌های معترضان فرانسوی برای نشان دادن اعتراضات خود به سیاست‌های اصلاحی دولت فرانسه حمایت می‌کنند.

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، سالوینی در بیانیه‌ای در این خصوص تأکید کرد: «من از شهروندان صادقی که علیه رئیس‌جمهورشان به خیابان‌ها آمده‌اند، حمایت‌ می‌کنم. رئیس‌جمهوری که در مقابل مردم کشورش قرار گرفته است».

دی‌مایو که ریاست جنبش «5 ستاره» ایتالیا را نیز بر عهده دارد از معترضان فرانسوی خواسته تا «تضعیف نشوند» و به اعتراضات خود ادامه دهند.

اعتراضات مردمی در فرانسه که از حدود دو ماه پیش در اعتراض به سیاستهای اقتصادی دولت پاریس بویژه پیشنهاد افزایش مالیات بر سوخت شروع شده، با وجود عقب نشینی «امانوئل ماکرون» از برخی از این سیاستها، همچنان ادامه دارد.

گروهی از  معترضان فرانسوی که به جلیقه زردها معروف شده‌اند، با ارسال نامه‌ای سرگشاده برای ماکرون به وی درباره شیوه رفتار با مردم هشدار داده‌اند. معترضان ضمن انتقاد از اینکه با معترضان مثل گدا رفتار می‌شود، پیشنهاد گفت‌وگوی ملی را رد کردند و خواستار کاهش قابل توجه مالیات‌ها شدند.

جلیقه‌زردها همچنین فراخوان‌هایی را برای برگزاری تظاهرات در نخستین شنبه سال 2019 منتشر کردند که این اعتراضات نیز به صورت گسترده در این کشور برگزار شد. شهرهای «پاریس»، «لیون»، «بوردو»، «تولوز»، «استراسبورگ» از جمله مناطقی بودند که در‌ آنها از مردم خواسته شده  بود که مانند هفته‌های پیش به خیابان بیایند. همچنین از شهرهای «مون‌پلیه»، «روان» و «تولون» هم اخباری از ناآرامی گزارش شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید