ظریف:

ایران تامین کننده مطمئن نفت برای هندوستان بوده و خواهد بود

کدخبر: ۲۶۱۱۵۳
اقتصادنیوز : وزیرامورخارجه کشورمان گفت: ایران تامین کننده مطمئن نفت همواره برای هندوستان بوده و خواهد بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه کشورمان در بدو ورود به دهلی نو در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه سفر خود، اظهار داشت: این سفر برای شرکت در اجلاس مطالعاتی شکل گرفته است. غروب  چهارشنبه در این اجلاس سخنرانی خواهم کرد.

وی با بیان اینکه تصمیم گرفتیم از این فرصت استفاده کنیم، گفت: با یک هیئت بزرگ اقتصادی بویژه از بخش خصوصی و هیئت سیاسی، اقتصادی و دولتی با مقامات هندی دیدار خواهیم داشت. روابط ما با هند حتی بعد از تحریم ها روابط خوبی است.

ظریف با بیان اینکه ارتباطات اقتصادی ایران و هند برقرار است، گفت: توافق خوب بانکی با هندی ها داریم که در پائیز امسال بعد از تحریم ها به امضا رسیده و این امکان را فراهم می کند که صادرات و واردات به هند و سایر نیازهای مالی تامین شود.

وزیر امورخارجه حضور پررنگ بخش خصوصی در سفر به هند را نشانه علاقه بخش خصوصی ما به استفاده از این فرصت در شرایط تحریم های ظالمانه برای توسعه روابط عنوان کرد و گفت: زمینه های بسیار زیادی در گسترش روابط دوجانبه داریم.

وی یکی از حوزه های گسترش روابط با هند را حوزه چابهار و علاقه هندی ها به آن عنوان کرد و افزود: هندی ها علاقه مند به حضور در زیرساخت های ترانزیتی ایران هستند.

ظریف با اشاره به همکاری های دیگر اقتصادی ایران و هند گفت: حوزه های مختلفی برای هم افزایی ارتباط اقتصادی بین ایران و هند وجود دارد.

وی با بیان اینکه یک هیئت دانش بنیان در این سفر ما را همراهی می کنند، افزود: بسیار خوشحالیم که اقتصاد دانش بنیان در ایران در حال توسعه است. شرکت های دانش بنیان تقریبا در همه سفرهایی که به کشورها دارند حضور خوب و موثری دارند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: فردا و پس فردا علاوه بر شرکت در دو جلسه مطالعاتی و سخنرانی، دیدارهایی با چند وزیر از جمله وزیرامورخارجه و وزیر حمل و نقل خواهیم داشت. امیدوارم، این زمینه ای برای همکاریهای دو کشور بخصوص همکاری بخش خصوصی باشد.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص دیدار با وزیر نفت هند، گفت: نمی دانم که با وزیر نفت دیدار خواهم داشت یا خیر، اما از آنجایی که بنده و وزیر امور خارجه هندوستان، دو رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور هستیم در ملاقات با وزیرخارجه این فرصت فراهم می‌شود که در این زمینه صحبت کنیم. ایران تامین کننده مطمئن نفت همواره برای هندوستان بوده و خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید