نروژ میانجیگر اختلافات هند و پاکستان می‌شود

کدخبر: ۲۶۱۱۷۱
اقتصادنیوز : نروژ نسبت به میانجیگری در روابط هند و پاکستان بر سر کشمیر اعلام آمادگی کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، «ارنا سولبرگ» نخست وزیر نروژ اعلام کرده است که کشورش آمادگی این را دارد که در صورت درخواست هند و پاکستان میان آنها بر سر اختلافات کشمیر میانجیگری کند.

نخست وزیر نروژ که برای دیدار با همتای هندی خود، «نارندرا مودی» در دهلی‌نو بسر می‌برد، در نشست خبری خود گفت نظامی‎گری، راه حل پایان دادن به اختلافات میان اسلام‌ آباد و دهلی نو نیست و هم هند و هم پاکستان به این اندازه بزرگ و مهم هستند که اختلافات خود را با گفتگو میان خود و بدون کمک از خارج حل کنند.

پیش از این نیز در ماه گذشته میلادی، «شل مگنه بوندویک» نخست وزیر سابق نروژ با سفر به مناطق جامو کشمیر با رهبران این مناطق دیدار کرده بود و حال نخست وزیر فعلی نروژ گفته است اگرچه سفر بوندویک به صورت شخصی بوده، اما او نیز به دنبال این بوده است که ببیند برقراری صلح در آن منطقه تا چه حد امکانپذیر است. هر چند به گفته ارنا سولبرگ سفر نخست وزیر سابق نروژ به جامو کشمیر ارتباطی با تلاش دولت اسلو برای برقراری صلح در جاموکشمیر و میانجی‌گری در روابط هند و پاکستان ندارد.

هند و پاکستان از سال ۱۹۴۷ تاکنون بر سر کنترل منطقه کشمیر دارای اختلافات عمیق می‌باشند و این اختلافات در حداقل سه نوبت به جنگ دو طرف منجر شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید