طرح جدید دولت فرانسه برای مقابله با جلیقه زردها

کدخبر: ۲۶۱۲۶۸
اقتصادنیوز: همزمان با تلاش‌های دولت فرانسه برای پایان دادن به اعتراضات "جلیقه زردها"، نخست وزیر این کشور برنامه‌هایی را برای ممنوعیت شرکت در تظاهرات بدون مجوز اعلام کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، با اعتراضات هفتگی "جلیقه زردها" که هشت هفته در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه برگزار شده و آشوب‌هایی را به دنبال داشته است، ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه از مطرح شدن لایحه قانونی برای مقابله با اقدامات خشونت‌آمیز معترضان خبر داد.

فیلیپ اظهار کرد: دولت لایحه‌ای را برای قانونی جدید مطرح خواهد کرد که افرادی را که الزامات برگزاری اعتراضات را رعایت نمی‌کنند، در تظاهرات بدون مجوز شرکت می‌کنند و با پوشیدن ماسک در این اعتراضات حاضر می‌شوند، مورد تنبیه قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، او همچنین برنامه‌هایی را برای ممنوعیت حضور افرادی که به عنوان "مشکل‌ساز" شناخته می‌شوند، در اعتراضات مطرح کرد.

نخست وزیر فرانسه تصریح کرد، پرداخت خسارت‌هایی که طی این اعتراضات به کسب و کارها و املاک وارد شده، "دیگر بر عهده مشکل‌سازان خواهد بود، نه مالیات دهندگان".

این اعتراضات در اواسط ماه نوامبر 2018 و به صورت مسالمت‌آمیز آغاز شد و هدف آن اعتراض به مالیات‌ها بود اما به تدریج رو به خشونت نهاد.

بسیاری از این معترضان، موسوم به جلیقه زردها خواستار برکناری امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه شده‌اند اما دولت این خواسته را "غیردموکراتیک" دانسته و آن را رد کرده است.

فیلیپ ضمن اعلام طرح‌ اعزام 80 هزار نیروی امنیتی در سراسر فرانسه برای دور بعدی اعتراضات اظهار کرد: آنان که نهادهای ما را زیر سوال می‌برند، حرف آخر را نخواهند زد.

نخست وزیر فرانسه در شبکه تلویزیونی تی‌اف‌آی اظهار کرد: ما باید حق برگزاری تظاهرات در فرانسه را حفظ و باید آنان که قانون شکنی می‌کنند را مجازات کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید