وزیر مشاور در امور خارجی هند:

ایران برای ما فقط یک شریک تجاری نیست

کدخبر: ۲۶۱۳۰۳
اقتصادنیوز؛ ویجای کومار سینگ، وزیر مشاور در امور خارجه هند گفت: ایران برای ما فقط یک شریک تجاری نیست بلکه همسایه ای نزدیک است . ما با این کشور حوزه های اقتصادی و امنیتی مشترک داریم.
ایران برای ما فقط یک شریک تجاری نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ ویجای کومار سینگ امروز- سه شنبه - در فروم اقتصادی ایران و هند افزود: روابط دو کشور جدید نیست و برای مدت زمانی طولانی برقرار بوده است. جوامع تجاری ما برای مدت زمان زیادی یکدیگر را می‌شناسند.

وی ادامه داد: ایران برای ما فقط یک شریک تجاری نیست بلکه همسایه ای نزدیک است که ما با آن حوزه های اقتصادی و امنیتی مشترک داریم. اقدامات زیادی هست که می تواند بین دو کشور انجام شود. ما شرکایی در حوزه های مختلف و دغدغه های مشابه داریم.

کومارسینگ با بیان اینکه فضای زیادی برای همکاری اقتصادی دو کشور وجود دارد ، تأکید کرد:‌ باید زمینه‌های مشترک برای سرمایه‌گذاری های دو کشور را پیدا کنیم. فرصت های بزرگی برای افزایش تجارت دو کشور وجود دارد و ما نیاز به یافتن راه‌ها و ابزارهای این موارد داریم. 

وزیر مشاور در امور خارجه هند اضافه کرد: همه شما می دانید که هند یکی از سریعترین رشدهای اقتصادی را دارد. ما می‌توانیم روابط اقتصادی خود را با رفع موانع تعمیق کنیم. صادرات اصلی مواد غذایی ما به ایران، برنج و چای است. اینکه آیا موارد دیگر هم هست باید آنها را بررسی کنیم. 

وزیر مشاور در امور خارجه هند یادآور شد: ایران هم تولیدات زیادی دارد که در هند مورد نیاز است، مثل زعفران ؛ علاوه بر این مواد ارگانیک نیز صادر می‌کند. 

وی با اشاره به اهمیت چابهار گفت: ایران در زمینه ارتباط با آسیای مرکزی، مرکزیت دارد و باید ببینیم چه فرصت‌هایی وجود دارد و تجار ما می توانند موارد بیشتری را بیابند.

وزیر مشاور در امور خارجه هند در پایان فروم اقتصادی ایران و هند را شروع خیلی خوب برای افزایش همکاری های اقتصادی دو طرف عنوان کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید