تاکلیف طرح تحول سلامت با تغییر وزیر بهداشت چه می شود؟

کدخبر: ۲۶۱۴۳۳
اقتصاد نیوز: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه «طرح تحول سلامت طرح نظام و نه فقط دولت محسوب می‌شود»، گفت که علی رغم تغییر وزیر بهداشت، مجلس از ادامه اجرای طرح تحول سلامت حمایت می‌کند. کما اینکه موضع گیری‌های سرپرست جدید وزارت بهداشت و درمان نیز حکایت از همین موضوع دارد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ محمد نعیم امینی‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح تحول سلامت طرحی برخاسته از مصوبات مجلس است که با توجه به منابع مالی تعریف شده از سوی مجلس و توجه به سیاست‌های ابلاغی رهبری می‌توان شاکله این طرح را مربوط به کل نظام و نه یک دولت خاص دانست.

وی با یادآوری اینکه «طرح تحول سلامت بزرگترین پروژه اجتماعی دولت‌های یازدهم و دوازدهم محسوب می‌شود»، افزود: علی رغم تغییر وزیر بهداشت موضع گیری‌های آقای نمکی سرپرست جدید وزارت بهداشت و درمان حکایت از اجرای با قدرت این طرح را دارد کما اینکه آقای نمکی کسی است که در تصمیم گیری‌های کلان بودجه‌ای طرح تحول نقش داشته است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه «طرح تحول به دلیل ایجاد دسترسی عادلانه مردم و توسعه خدمات به منابع قابل توجهی نیاز دارد»، گفت: از آنجا که بیش از ۲۱ هزار تخت بیمارستانی و صدها مرکز بهداشتی و درمانی و اشتغال تمام وقت هزاران نیرو اعم از پزشک و پرستار درگیر اجرای طرح تحول است باید سیاست‌های مناسبی اتخاذ شود که این طرح به بهترین شکل اجرایی شود. همچنین در کنار پایبندی به الزامات برنامه ششم همچون سیستم ارجاع، خرید خدمات راهبردی، از منابع حداقلی وزارت بهداشت نیز استفاده شده و این منابع تامین شود.

امینی فرد توضیح داد: قسمت اعظمی از بودجه وزارت بهداشت درآمدهای اختصاصی است که اگر اشتغال تیم‌های درمانی و بهداشتی به طور مستمر وجود نداشته باشد درآمدهای ناشی از درآمدهای اختصاصی نیز کاهش پیدا می‌کند آن هم برای وزارتخانه‌ای که نزدیک به ۶۰ درصد بودجه‌اش از درآمدهای اختصاصی است. لذا باید ضمن صرفه جویی تمامی منابع لازم برای طرح تحول سلامت در اختیار وزارت بهداشت و بیمه‌ها قرار گیرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید