مقام ترکیه ای: امنیت ملی ترکیه غیرقابل مذاکره است

کدخبر: ۲۶۱۴۸۳
اقتصادنیوز: رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه با اشاره به سفر مشاور امنیت آمریکا به آنکارا تاکید کرد که امنیت ملی این کشور موضوعی نیست که بر سر آن مذاکره شود.

به گزاش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، فخرالدین آلتون، رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه با انتشار مطلبی در توئیتر خود به ارزیابی سفر جان بولتون، مشاور امنیتی ملی آمریکا به آنکارا پرداخته و گفت: تلاش برای یکسان نشان دادن کردهای سوریه و گروه تروریستی تحت حمایت آمریکا توهین به شعور کُردها و مردم ترکیه است.

وی موضوع امنیت ملی کشورش را غیر قابل مذاکره عنوان و آن خط قرمز آنکارا دانست. 
جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا ، قبل از ورود به آنکارا طی سخنانی خروج آمریکا از سوریه را مشروط به حفظ امنیت کردهای سوریه از سوی ترکیه کرده بود، این موضع گیری واکنش های تندی را در ترکیه در پی داشت.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز گذشته حاضر به دیدار با جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا نشد .
اردوغان در نشست هفتگی اعضای حزب متبوع خود در مجلس ترکیه در واکنش به سخنان بولتون گفت: جان بولتون مرتکب یک اشتباه بزرگی شده و در این زمینه نمی توانیم خوشبین باشیم، ترکیه به کسانی که در داخل کریدور تروریستی سوریه قرار دارند، پاسخ خواهد داد. اظهارات جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در خصوص خروج آمریکا از سوریه غیرقابل قبول است.
وی افزود: طی توافقی که با ایران و روسیه انجام دادیم مانع بروز یک بحران جدید در ادلب شدیم.
رئیس جمهوری ترکیه گفت: به زودی عملیات جدیدی را برای نابودی تمام گروه‌های تروریستی در سوریه آغاز خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه برنامه نظامی ترکیه علیه داعش تکمیل شده است، افزود: برای نابودکردن تروریست‌ها وارد جودی، گابار و تندرک شده و هر آنچه لازم باشد علیه آنها انجام خواهیم داد.
ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه و جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا به همراه هیئت‌های همراه روز گذشته در آنکارا دیدار و گفت و گو کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید