اتریش بار دیگر بر حفظ برجام تاکید کرد

کدخبر: ۲۶۱۴۹۶
اقتصادنیوز: 'الکساندر فان دربلن' رئیس جمهوری دولت فدرال اتریش بار دیگر حمایت کشورش را از توافق هسته ای ایران اعلام و حفظ آن را بسیار مهم خواند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ روزنامه اتریشی«اشتاندارد»، فان در بلن در دیدار با سفرای این کشور بمناسبت سال جدید میلادی در اقامتگاه هوفبورگ از برجام حمایت کرد و آن را دستاورد سالها مذاکرات مشترک خواند.
پیش از این و در جریان سفر سال گذشته رئیس جمهوری اسلامی ایران به پایتخت اتریش نیز فان دربلن با اشاره به میزبانی کشورش از مذاکرات اتمی، برجام را عنصر اصلی درجلوگیری از گسترش سلاح های هسته ای خوانده و برحمایت خود و اتحادیه اروپا از این قرارداد تاکید کرده بود. 
پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام در 8 می(18اردیبهشت)کشورهای اروپایی بارها بر حفظ برجام و ضرورت ادامه روابط تجاری با ایران تاکید کرده اند.
اتحادیه اروپا، اخیرا ضمن به روزرسانی قانون انسداد سازی برای مقابله با فشار آمریکا بر شرکت های اروپایی جهت خروج از ایران، اعلام کرده است که بزودی سازوکار ویژه مالی را برای حمایت از تجارت شرکت های بین المللی با ایران اجرایی می کند.
کارین کنایسل، وزیر خارجه اتریش نیز در مصاحبه ای با ایرنا در اکتبر سال گذشته کشورش را مسئول حفظ برجام خوانده و از ادامه تلاش های اتحادیه اروپا برای حفظ این قرارداد خبر داده بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید