عمران‌خان: پاکستان دیگر تفنگ کرایه‌ای هیچ کشوری نمی‌شود

کدخبر: ۲۶۱۵۷۵
اقتصادنیوز؛ عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان گفت: پاکستان، دیگر برای دیگران نمی جنگد و دیگر کشوری نمی تواند ما را همانند تفنگ کرایه ای استفاده کند، سیاست های خارجی ما تغییر کرده است.
عمران‌خان: پاکستان دیگر تفنگ کرایه‌ای هیچ کشوری نمی‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «عمران خان» گفت: موضع پاکستان همواره بر این بوده است که هیچ راه حل نظامی برای مساله افغانستان وجود ندارد و امروز جهان این را پذیرفته است.

وی در پاسخ به پرسشی با موضوع نقش پاکستان برای حل مساله افغانستان، گفت: دولت اسلام آباد با همکاری کشورهای همسایه افغانستان می تواند طالبان را برای مذاکرات با دولت افغانستان و آمریکا متقاعد کرده و رویکرد سیاسی در این زمینه ایجاد کند.

عمران خان اضافه کرد: پاکستان، دیگر برای دیگران نمی جنگد و دیگر کشوری نمی تواند ما را همانند تفنگ کرایه ای استفاده کند، سیاست های خارجی ما تغییر کرده و ما در آن به منافع ملی کشورمان توجه کامل داریم.

نخست وزیر پاکستان افزود: چگونه 150 هزار نیروی ناتو و 200 هزار نیروی افغان با گذشت بیش از 16 سال نتوانستند این ستیزه جویان را شکست دهند؟

عمران خان گفت: پاکستان همیشه متهم شده که روابطش با آمریکا یکطرفه است، زمانی که شما به کمک ها و وام های دیگران اکتفا می کنید باید بدانید که این کمک ها رایگان نبوده و باید قیمت آن را بپردازید و ما در ازای کمک های آمریکا قیمت هنگفتی برای آن پرداخته ایم.

وی در مصاحبه با شبکه تی ارتی ترکیه،در خصوص روابط پاکستان با هند نیز گفت: دو کشور به عنوان قدرت های هسته ای شناخته می شوند و حل اختلافات با جنگ به عنوان خودکشی شناخته می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید