اعزام 184 نظامی کامبوج به لبنان

کدخبر: ۲۶۱۶۳۱
اقتصاد نیوز: دولت کامبوج اعلام کرد که در راستای همکاری با سازمان ملل متحد یک گروه 184 نفره از نظامیان خود را به عنوان 'کلاه آبی' برای حفظ صلح در لبنان، به این کشور اعزام کرده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا؛  این گروه از نظامیان کامبوجی به عنوان هشتمین گروه کلاه آبی های این کشور به لبنان اعزام شدند تا گروه پیشین که ماموریت خود را به اتمام رسانده اند، به کشور خود بازگردند.

بر این اساس کامبوج پیش از این هفت گروه نظامی را برای اجرای فعالیت های حمایت و حافظت از صلح جهانی بر اساس منشور ملل متحد، در اختیار سازمان ملل قرار داده بود.

دوره ماموریت هر گروه از نظامیان کامبوجی یک سال تعیین شده و گروه هشتم نیز چهارشنبه شب برای شروع دوره جدید درسال 2019 به لبنان اعزام شدند.

در میان این گروه از نظامیان کامبوج 13 درجه دار زن نیز با تخصص پاکسازی مین های کاشته شده در زمین ، ساخت جاده ها، پل ها و پناهگاهها و اجرای وظایف انساندوستانه در مدت ماموریت حضور دارند.

'سم سوانی' یکی از مسئولان دفتر سازمان ملل در کامبوج در مراسم اعزام این نیروها به لبنان گفت که کامبوج یکی از کشورهایی بوده که از سال 2006 تاکنون سازمان ملل را در اجرای وظایفش بر اساس منشور ملل متحد برای حفظ صلح و امنیت جهانی کمک کرده و در این چارچوب نظامیان این کشور تحت عنوان کلاه آبی های سازمان ملل در مناطق مختلف فعالیت داشته اند.

براساس این گزارش، کامبوج تاکنون 5 هزار و 785 نفر از نظامیان خود را شامل 277 درجه دار زن را برای مشارکت در اجرای ماموریت های حفاظت از صلح سازمان ملل در اختیار این سازمان جهانی قرار داده است.

کامبوج کشوری با افزون بر 16 میلیون نفر جمعیت در جنوب شرقی آسیا به پایتختی پنوم پن است. این کشور از نظر جغرافیایی بخشی از شبه‌ جزیره هندوچین به‌شمار می‌آید و با تایلند، لائوس و ویتنام هم‌مرز است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید