وزیر دفاع اوباما:تصمیمات ترامپ خطرناک است

کدخبر: ۲۶۱۶۶۷
وزیر دفاع سابق آمریکا با انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ تاکید کرد، وضعیت رهبری جهانی آمریکا در حال حاضر هیچ چشم‌اندازی از پیشرفت یا موفقیت ندارد.
وزیر دفاع اوباما:تصمیمات ترامپ خطرناک است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، چاک هاگل، وزیر دفاع سابق آمریکا با ‌سی‌ان‌ان درباره رویکرد دونالد ترامپ در قبال متحدان تاریخی آمریکا به گفت‌وگو پرداخت. این سناتور سابق جمهوری‌خواه که وزیر دفاع دولت اوباما بود، تاکید کرد به اعتقاد او ترامپ اصلا درکی از سیاست خارجی ندارد.

هاگل افزود: به گمان من آنچه او تحت عنوان سیاست سوریه اعلام کرده است، به وضوح حرف مرا اثبات می‌کند. در بهترین حالت سردرگمی و قطعا هرج و مرج ایجاد می‌کند. این اقدامی خطرناک است، خصوصا در آن قسمت آشفته جهان. زمانیکه شما تصمیماتی همانند آنچه او انجام داده است، اتخاذ می‌کنید، تبعات آن تصمیم عجیب می‌شود و او در دو هفته گذشته به این نتیجه رسیده است.

وزیر دفاع سابق آمریکا همچنین در توصیف خصومت ترامپ با ناتو و تمایل به سرسختی در تجارت گفت: این یک جانبه‌گرایی در جهانی چندجانبه است که بسیار بسیار خطرناک است.

از زمان استعفای جیمز ماتیس از ریاست پنتاگون، رابطه ترامپ با متحدان بیش از پیش در کانون توجه قرار گرفته است. علت عمده استعفای او حرکت ناگهانی دونالد ترامپ در اعلام طرح خروج نظامیان آمریکایی از سوریه بوده است. این اقدام همچنین انتقاد دو حزبی کنگره را برانگیخت.

ترامپ در ابتدا تاکید داشت که این خروج فوری خواهد بود اما جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا یکشنبه گفت نظامیان آمریکایی تا زمانیکه داعش به صورت کامل در عراق و سوریه شکست نخورده باشد سوریه را ترک نمی‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید