مدیر اوقاف لرستان: هر شهری نیازمند یک نماد مذهبی است

کدخبر: ۲۶۱۶۷۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه هر شهری نیازمند یک نماد مذهبی است گفت: ساماندهی و بهسازی محوطه اطراف بقعه امامزاده زیدبن علی خرم آباد نیازمند همکاری تمام دستگاه های مرتبط است.
مدیر اوقاف لرستان: هر شهری نیازمند یک نماد مذهبی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید محمد طباطبایی روز پنجشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان افزود: بقعه امامزاده در مجاورت قلعه تاریخی فلک الافلاک قرار دارد که علاوه بر ارزش های معنوی، از نظر تاریخی نیز ارزشمند است که میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز مب بایست به این امامزاده توجه داشته باشد.
وی اظهار داشت: تمام مسئولان و صاحبنظران معتقد هستند حریم امامزاده زیدبن علی (ع) وضعیت مطلوبی ندارد اما برای رفع این مساله باید همه در عمل همکاری کنند.
وی با تاکید بر حفظ معیشت بازاریان اطراف این امامزاده گفت: تمام عرصه این محل از نظر قانونی و شرعی متعلق به امامزاده است اما اداره اوقاف با رعاتی شئون عرفی، قصد ندارد اقدامات جبری انجام دهد بلکه وضعیت موجود باید با حفظ حرمت و اقتصاد کسبه محل ساماندهی شود.
حجت الاسلام طباطبایی ادامه داد: هر شهری نیازمند یک نماد مذهبی است و اکنون که این امامزاده میان شهر خرم آباد واقع شده باید اقدامات جدی برای تبدیل آن به منطقه و مرکز مذهبی در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به وجود 110 مغازه در اطراف بقعه امامزاده زیدبن علی (ع) گفت: هدف اوقاف آزادسازی این حرم و در عین حال جلوگیری از ضرر و زیان کاسبان اطراف این بقعه است.
وی تعداد موقوفات استان را 2 هزار و 742 مورد برشمرد و گفت: از مجموع هفت هزار و 235 رقبه نیز چهار هزار و 105 مورد منفعتی(دارای درآمد) و مابقی انتفاعی هستند و 40 مورد وقف جدید نیز امسال ثبت شده است.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی لرستان نیز در این دیدار گفت: این رسانه و نهادهای زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله سازمان اوقاف و امور خیریه باید همکاری بیشتری داشته باشند.
محمد علیدوستی افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) رسانه دولت و نظام محسوب می شود چرا که باید خدمات هر دولت را خدمات نظام تلقی کرده و از ظرفیت ایرنا برای اطلاع رسانی و معرفی اقدامات نظام استفاده کرد.
وی تاکید کرد: با توجه به گستردگی فعالیت های اوقاف و امور خیریه، ایرنا همکاری مطلوبی در حوزه های مختلف داشته و در استان نیز این رویه ایجاد شده است.
بقعه امامزاده زیدبن علی (ع) در بازار قدیمی شهر خرم‌آباد و در محله ای به همین نام، در مرکز بازار روز این شهر واقع شده و حریم مقبره 6 هزار مترمربع وسعت دارد که در گذشته گورستان بوده است.
قدمت ساخت بنای کنونی آن به سال 1307 هجری قمری می‌رسد.
 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید