آزمون سخت سردار فوتبال ایران

کدخبر: ۲۶۲۴۷۵
​اقتصاد نیوز:مهاجم تیم ملی کشورمان در دیدار برابر ویتنام هر دو گل ایران را به ثمر رساند تا در این رقابتها با 3 گل زده در رده دوم برترین گلزنان قرار بگیرد.
آزمون سخت سردار فوتبال ایران

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، سردار آزمون که دومین دوره حضور در جام ملت های آسیا را تجربه می کند، تا کنون موفق به زدن پنج گل در این رقابتها شده؛ مهاجم جوان تیم ملی کشورمان در دوره پیشین جام ملت های آسیا در استرالیا دو بار گلزنی کرد. سردار آزمون در دومین بازی ایران در جام ملت های آسیا 2019 دبل کرد تا شمار گل هایش با پیراهن تیم ملی را به عدد 27 برساند. او پنجمین بازیکن تاریخ بازی های ملی ایران است که بیش از 20 گل ملی در کارنامه خود دارد. 

آزمون در بازی برابر ویتنام چهل و یکمین بازی ملی خود را انجام داد؛ او در سن 24 سال و 11 روز توانست بیست و هفتمین گل ملی خود را به ثمر برساند. گرچه به نظر می رسد سردار بهترین عملکرد آماری (به لحاظ سنی و تعداد بازی ملی) را داشته، اما بهترین آمار در این زمینه ها متعلق به آزمون نیست. در این گزارش بررسی می کنیم که چهار گلزن برترین تاریخ ایران در بازی های ملی، در چه سنی و در چندمین بازی ملی توانسته اند شمار گل های خود را به عدد 27 برسانند. 

علی دایی

برترین گلزن تاریخ فوتبال جهان در بازی های ملی، همانند سردار آزمون، در جام ملت های آسیا به بیست و هفتمین گل ملی خود رسید. دایی در دیدار خاطره انگیز ایران برابر کره جنوبی در جام ملت های آسیا 1996 که در همین امارات برگزار شد، توانست چهار بار دروازه کره‌ای‌ها را باز کند؛ گل چهارم علی دایی در این دیدار، در واقع بیست و هفتمین گل او با پیراهن تیم ملی بود. اما نکته جالب اینکه در این بازی هنوز تعداد بازی های ملی علی دایی به 27 نرسیده بود. او در بیست و ششمین بازی ملی خود، در حالی که 27 سال و 9 ماه و 26 روز سن داشت، برای بیست و هفتمین بار در تیم ملی گلزنی کرد. 

کریم باقری

هافبک سابق پرسپولیس و تیم ملی، همانند سردار آزمون، پیش از بیست سالگی بازی در تیم ملی بزرگسالان را تجربه کرد. کریم باقری در دیدار رفت مرحله انتخابی جام جهانی 1998 فرانسه برابر تیم ملی عربستان، برای بیست و هفتمین بار در تیم ملی گلزنی کرد که یکی از حساس ترین گل های او در دوران حضورش در تیم ملی به حساب می آید و ایران را از یک شکست خانگی برابر عربستانی‌ها نجات داد. باقری که در این بازی یک ضربه پنالتی را هم از دست داد، سی و سومین بازی ملی اش را پشت سر گذاشت. در این روز، کریم باقری 23 سال و 6 ماه و 27 روز سن داشت. 

علی کریمی

جادوگر فوتبال ایران در مجموع 38 گل برای تیم ملی به ثمر رساند که بیست و هفتمین گل او در دیداری دوستانه برابر سوریه در ورزشگاه آزادی تهران به ثمر رسید. در این بازی ایران با هدایت برانکو ایوانکوویچ موفق شد با نتیجه پرگل 7 بر یک سوریه را مغلوب کند. کریمی در شصت و هشتمین بازی ملی خود برابر سوریه 25 سال و 7 ماه و 14 روز سن داشت. 

جواد نکونام

کاپیتان سابق تیم ملی که رکورددار بیشترین بازی ملی در فوتبال ایران است، از نظر آمار گلزنی با علی کریمی برابر است و به طور مشترک با او در رده سوم برترین گلزنان تاریخ تیم ملی ایران قرار دارد. کاپیتان نکونام در دیدار برابر سوریه در مرحله انتخابی جام ملت های آسیا 2007، تک گل ایران با هدایت امیر قلعه نویی را به ثمر رساند تا در نهایت بازی با نتیجه تساوی یک بر یک خاتمه یابد. این هفتاد و یکمین بازی نکونام برای تیم ملی بود که طی آن بیست و هفتمین گل او هم به ثبت رسید. زننده گل ایران برابر سوریه بازیکنی با 25 سال و 9 ماه و 20 روز سن بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید