وزیر راه: 3300 نقطه از راه های کشور حادثه خیز است

کدخبر: ۲۶۲۵۴۳
اقتصادنیوز :وزیر راه و شهرسازی گفت که حدود 3 هزار و 300 نقطه حادثه خیز در راه های کشور شناسایی شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،محمد اسلامی دوشنبه شب در شورای اداری شهرستان گرگان مرکز استان گلستان اظهار کرد : اصلاح یکهزار و 760 نقطه حادثه خیز در اولویت قرار دارد.

وی، رفع نقاط حادثه خیز در کشور را برای جلوگیری از کاهش تلفات انسانی ناشی از سوانح رانندگی مهمترین برنامه این وزارتخانه اعلام کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: جاده گرگان - بجنورد - قوچان برای روان سازی محور زیارتی مشهد در قالب یک پروژه 560 کیلومتری بزرگراهی دارای ردیف اعتباری است و باید هر چه سریعتر این پروژه در استان گلستان تکمیل شود.

اسلامی دلیل کندی پروژه بزرگراه استان گلستان را وجود معارض خصوصی و رفع آن را وظیفه استانداری دانست و گفت: با رفع معارض، تکمیل 50 کیلومتر باقی مانده بزرگراه در گلستان با سرعت بیشتر پیگیری می شود. 

وزیر راه و شهرسازی با اذعان به برخی عقب ماندگی های زیرساختی گلستان، جبران این کمبودها را منوط به جلب سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت های دولت دانست و افزود: باید بستر سرمایه گذاری بخش خصوصی در تامین زیرساخت ها در گلستان فراهم شود و دولت نیز در فراهم کردن شرایط سرمایه گذاری به این خطه شمال کشور کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: گلستان از لحاظ کشاورزی بویژه تولید گندم مرغوب از جایگاه خوبی در سطح کشور برخوردار است و باید کمک شود تا از این ظرفیت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده شود.

نماینده ویژه رییس جمهوری در سفر به استان گلستان با اشاره به کمبود آب شرب در مرکز استان گفت: در شرایط کنونی میزان هدر رفت آب شهر گرگان حدود 30 تا 35 درصد است و باید اصلاح شبکه آب به عنوان اولویت کاری در این استان پیگیری شود.

اسلامی اظهار کرد: اضافه برداشت از سفره های زیرزمینی برای تامین آب شرب شهر گرگان می تواند مشکلات منطقه را دو چندان کند و باید طرح آب شیرین کن در مرکز استان با جذب سرمایه گذار پیگیری شود.

وی اضافه کرد: دولت به دنبال بستر سازی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در تمام حوزه های اقتصادی در سطح کشور است و حمایت لازم نیز از سرمایه گذاران انجام می شود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید