اردوغان: با کردهای سوریه مشکلی نداریم، مشکل ما تروریست‌ها هستند

کدخبر: ۲۶۲۷۴۸
اقتصادنیوز؛ رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت: ما با کردهای سوریه یا سایر کسانی که در کشورهای همسایه زندگی می‌کنند، مشکلی نداریم، بلکه مشکل ما با تروریست‌هایی است که امنیت ملی ترکیه را تهدید می‌کنند.
اردوغان: با کردهای سوریه مشکلی نداریم، مشکل ما تروریست‌ها هستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ رئیس جمهوری ترکیه می‌گوید بحران چند سال سوریه قابل حل نیست مگر به دست کشورهایی که منافعشان در حل این بحران است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه شامگاه سه‌شنبه (۲۵ دی) به نقل از «رجب طیب اردوغان» گزارش داد که او گفته است: «بحران سوریه را تنها کشورهایی می‌توانند حل کنند که از مرهم گذاشتن بر زخم این کشور سود برده و از عمیق‌تر شدن آن متضرر می‌شوند».

اردوغان که با روزنامه روسی «کامرسانت» گفت‌وگو می‌کرد، در خصوص عملیات نظامی احتمالی کشورش علیه شبه نظامیان کُرد سوری نیز گفت که آنکارا «برای مقابله با تروریسم، از کسی اجازه نمی‌گیرد».

اخیرا آمریکا به رغم اینکه با اتخاذ تصمیم خروج نیروهایش از شمال سوریه به ترکیه برای عملیات نظامی در این منطقه چراخ سبز نشان داد، تحت تأثیر فشارهای داخلی و متحدان خارجی خود به آنکارا درباره حمله به شبه نظامیان کُرد مورد حمایت واشنگتن هشدار داده است.

آمریکا از زبان وزیر خارجه خود هفته گذشته گفت که ترکیه به دنبال «قتل عام کردها» در شمال سوریه است.

اردوغان در واکنش به این اظهارات آمریکایی‌ها گفت: «ادعاهای آمریکا بی‌اساس است و نه تنها منعکس کننده واقعیت‌ها نبوده بلکه نگاه این کشور به بخشی از مجموعه منافعش است».

او افزود: «ما با کردهای سوریه یا سایر کسانی که در کشورهای همسایه زندگی می‌کنند، مشکلی نداریم، بلکه مشکل ما با تروریست‌هایی است که امنیت ملی ترکیه را تهدید می‌کنند».

رئیس جمهوری ترکیه گفت که کشورش حق حمله به تروریست‌هایی را که از داخل خاک سوریه امنیت ملی ترکیه را تهدید می‌کنند، برای خود محفوظ می‌داند.

آنکارا، شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» (ی.پ.گ) و «نیروهای دموکراتیک سوریه» (اس.دی.اف) را شاخه سوری گروهک «حزب کاگران کردستان» (پ.ک.ک) می‌داند و آنها را در فهرست تروریستی قرار داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید