حمله سگ پیت‌بال به دختر ۱۰ ساله در لواسان + عکس

کدخبر: ۲۶۲۷۸۸
اقتصادنیوز : حمله دو سگ به یک دختر ۱۰ ساله در لواسانات تهران تبدیل به موج خبری در رسانه‌های خبری و اجتماعی شد. حادثه تلخی که جراحات جسمی و روانی زیادی را همراه داشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس روزجمعه ۲۳ آذرماه، یک خانواده تهرانی برای گذراندن تعطیلات آخر هفته به پارکی در شهر لواسان واقع در شما تهران رفته بودند مورد حمله دو سگ بدون قلاده و کنترل قرار می‌گیرند که در این حادثه بهار، دختر مشغول بازی در این پارک از ناحیه دست و پا دچار جراحت سنگین شد.

 

پدر بهار، دختر مجروح شده در این حادثه گفت: «ما روز تعطیل برای تفریح و دوچرخه سواری دخترم به این پارک در لواسان رفتیم. تا اینکه یک خودرو در خیابان مجاور پارک می‌کند و یکباره دو سگ که در تصویر منتشر شده هم عکس‌شان موجود است از نژادهای پیت‌بول و ژرمن شپردبدون قلاده و کنترلی از خودرو خارج شدند و دور ما را می‌گیرند. یکباره صاحبان سگ فریاد می‌زنند که کسی از جایش تکان نخورد اما دخترم بهار حسابی ترسید و به همین خاطر به سمت مادرش دوید که همین کار باعث تحریک و حمله سگ‌ها به بهار شد.»

2431150

وی درباره زمان وقوع این حادثه گفت: «بعد از اینکه این اتفاق افتاد ما تلاش می‌کردیم سگ را از بهار جدا کنیم اما سگ‌ها جدا نمی‌شدند و من و دوستم به سگ‌ها لگد می‌زدیم که دخترم را رها کنند که صاحبان سگ‌ها به ما خرده گرفتند که چرا سگ‌ها را می‌زنید؟ ما بلافاصله به بهار را بیمارستان منتقل کردیم و به پلیس هم زنگ زدیم. شدت جراحت دخترم به قدری سنگین بود که در چند روزی که بیمارستان حضور داشتیم نمی‌توانستند او را به راحتی شستشو بدهند و هربار برای شستشو باید او را بیهوش کامل می‌کردند. صاحبان سگ نیز با قید وثیقه آزاد شدند و متأسفانه هیچ جریمه قانونی جز دیه وجود ندارد.»

2431153

مسئولین حمل و نگهداری این سگ‌ها را ممنوع کنند

پدر دختر مجروح در این حادثه به خبرنگار گفت: «دخترم بعد از این حادثه ضربه شدید روحیخورده‌است.شب‌ها در خواب جیغ می‌کشد، مدت طولانی به مدرسه نرفت و برای بهبود این وضعیت به روانپزشک مراجعه کردیم و در حال حاضر هم شرایط مناسبی برای صحبت کردن ندارد و به شدت وحشت زده‌است. تنها خواسته ما این است که قانونی وجود داشته باشد که حمل و نگهداری این نوع سگ‌ها را ممنوع کند. طبق تحقیقات و جستجوهایی که بعد از این حادثه انجام دادیم. سگ پیتبول در برخی از کشورهای دنیا ممنوع است و در صورت حمل و نقل باید پوزه‌بند داشته باشد. اما این سگ حتی قلاده هم نداشت و کاملاً از کنترل صاحبانش خارج بود و تازه بعد از اتفاق طبق عکسی که یکی از دوستانم گرفت اقدام به بستن قلاده شد. اما متأسفانه خاطی با ما برخورد مناسبی نداشتند و بعد از اینکه ما از صاحب سگ شکایت کردیم. پدرشان برخورد مناسبی با ما نداشتند و حالا هم که حادثه خبری شده نسبت‌های ناروایی به ما دادند مثل درخواست پول بیشتر که از این بابت واقعاً گله مندیم..»

یکی از سگ‌های این حادثه سگ پیتبول است. سگی با نژاد آمریکایی که در خود کشور آمریکا هم با وجود عادی بودن حضور سگ‌ها پرورش و نگهداری آن حتی برای نگهبانی هم ممنوع است. خصوصیات وحشیانه این سگ باعث شده علاوه بر آمریکا در برخی ازکشورهای جهان مانند فرانسه، لهستان، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، دانمارک، رومانی، سوئد، پرتغال، کانادا ونزوئلا پورتوریکو، اکوادر، استرالیا، فنلاد، نروژ، روسیه، اوکراین، بلاروس، ترکیه و سنگاپور نیز ممنوع باشد. اما متأسفانه در کشور ما به آسانی پرورش، نگهداری و حتی به فروش می‌رسد که تعداد آنها در شهرهای همجوار پایتخت زیاد است.

این سگ بیشتر به کار قاچاقچیان و خلافکاران میاید چون می‌خواهند کسی مزاحم کارشان نشود. سر این حیوان مستطیل شکل و گونه‌های پهنی دارد و دارای بدن عضلانی، قدرتمند و چابک است و نمی‌توان او را به راحتی رام کرد و حتی می‌توان گفت رام شدنی نیست و هنگام جابه‌جایی حتماً باید با «پوزه‌بند» حمل شود تا در صورت عدم کنترل نتواند به کسی آسیب برساند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید