واکنش تند سوریه به اردوغان: ترکیه فقط زبان اشغال و تجاوزگری می‌داند

کدخبر: ۲۶۲۸۷۰
اقتصادنیوز: یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه و مهاجران سوریه اعلام کرد که اظهارات رئیس جمهوری ترکیه بیانگر ادبیات اشغال و تجاوزگری اوست و رفتارهایش با ساده‌ترین مبانی و اهداف منشور سازمان ملل در تناقض است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، سانا نوشت،‌ یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه و مهاجران سوریه اعلام کرد که اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه یک بار دیگر نشان می‌دهد که این نظام در گفت‌و‌گوهای آستانه حامی تروریست‌ها بوده و فقط با زبان اشغالگری و تجاوز صحبت می‌کند، ترکیه رژیم سرکش و غیر مسئولی است که رفتارهایش همیشه با اصول اساسی و اهداف منشور سازمان ملل متحد در تناقض است و تمام قطعنامه‌های بین‌المللی را که همیشه بر احترام به تمامیت ارضی سوریه و مردم این کشور تأکید می‌کند، نادیده می‌گیرد.

این منبع در ادامه افزود: «دولت سوریه تأکید می‌کند که هر نوع تلاشی برای آسیب رساندن به وحدت سوریه، تجاوز آشکار و اشغال مستقیم خاک این کشور و گسترش و حمایت از تروریسم بین‌المللی است که دمشق از هشت سال پیش با آن در حال جنگ است».  

این منبع در پایان گفت: «دولت سوریه همیشه و همواره با تمام ابزارها و امکاناتی که در اختیار دارد، در مقابل اشکال مختلف تجاوز و اشغالگری که ترکیه هم از آن مستثنی نیست، ایستاده و از ملت و حفظ تمامیت ارضی خود دفاع می‌کند».

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید