مراسم تشییع پیکر حسین محب اهری

کدخبر: ۲۶۳۰۴۷
اقتصاد نیوز: مراسم تشییع پیکر زنده یاد «حسین محب اهری» ساعت 9 پنجشنبه (27 دی) با حضور هنرمندان عرصه بازیگری و بزرگان اصحاب رسانه در تالار وحدت برگزار شد.
مراسم تشییع پیکر حسین محب اهری

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، مراسم تشییع پیکر «حسین محب اهری» صبح امروز با حضور حمید شاه آبادی معاونت صدا، نگار جواهریان، فاطمعه معتمد آریا، فرحناز منافی ظاهر، آتیلا پسیانی، رضا کیانیان، هدایت هاشمی، اصغر همت، ایرج راد، فخرالدین صدیق شریف، اکبر زنجانپور، اسماعیل محرابی، مجید شهریاری، علی دهکردی، رضا ناجی، مهدی میامی، شهره سلطانی، مریم کاظمی، آناهیتا همتی، مسعود دلخواه، محمد رضا ورزی،مهوش وقاری در تالار وحدت برگزار شد.

همچنین در این مراسم از جمله اصحاب رسانه که برای بدرقه یار دیرین خبرگزاری جمهوری اسلامی به مقابل تالار وحدت آمده بودند، می توان از «فریدون وردی نژاد» مدیر عامل اسبق ایرنا و مهدی شفیعی معاون مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی اشاره کرد.

این مراسم با اجرای اصغر همت آغاز شد، این بازیگر در ابتدای مراسم وداع با زنده یاد محب اهری درباره زنده یاد حسین محب اهری گفت: حسین عاشق زندگی و انرژی بود و سالها جنگید تا بتواند. همه مردم و دوستان محب اهری او را فردپر امیدی می دانستند.

او‌همچنین عنوان کرد: قرار بود حسین برای کیانوش عیاری بازی کند و نقش نوح در تئاتر مریم کاظمی قبول کرده بود.

** یک یادگار خوب از هنر

شهرام کرمی مدیر مرکز هنرهای نمایشی نیز یکی دیگر از کسانی بود که درباره محب اهری گفت: بازگشت همه به سوی خدا است. همه ما امروز در فقدان یک هنرمند واقعی دور هم جمع شدیم، خیلی غم انگیز است که ما امروز دیگر زنده یاد محب اهری را کنارمان نداریم و یک یادگار خوب از عالم هنر را از دست دادیم.

او ادامه داد: وقتی من دیروز خبر از دست دادن او را شنیدن خیلی ناراحت بودم من او‌را همیشه مردی پر امید می دیدم. در کناب آسمانی ما تاکید شده که هر انسانی واقعیت مرگ را درک خواهد شد، حسین محب اهری به مرگ لبخند زد، من این مصیبت را به جامعه هنری تسلیت می گویم و مهم تر از همه به یادگارهایش، فرزندان عزیزش تسلیت می گویم. 

** هر لحظه منتظرم 

ایرج راد نیز در باره هر لحظه منتظر هستم محب اهری بیاید و بگوید کوپن زندگی تان را از دست ندهید به هر چه دوست دارید واقعی عشق بدهید.محب اهری در وجودش درد داشت اما علشقانه زندگی می کرد، حسین همیشه سعی کرد 

او‌80 کار صحنه ای و بیش از 200 کار تلویزیونی حضور داشت. حسین محب اهری از خودش چیزی باقی گذاشت که آن حس زندگی کردن بود.

**امید را لمس می کرد

علی دهکردی مدیر انجمن بازیگران سینما نیز در باره بازیگر از دست رفته گفت: چندی پیش با محب اهری صحبت کردم و او با شوق درباره بازی در کار کیانوش عیاری می گفت، او با بازی در این سریال امید را بار دیگر لمس می کرد و تمام انرژی اش را برای این کار گذاشته بود، در حال حاضر سر کار سریال ما عزای عمومی است. همه تیم سریال 87 متر از دیروز‌اشک در جشم دارند، کسانوش عیاری خیلی دوست داشتند که در این مراسم شرکت کنند اما ایشان نیز درگیر سوگواری خانوادگی خود بودند. 

دهکردی در ادامه پیامی از کیانوش عیاری خواند که متن پیام به این شرح بود:حسین محب اهری در این چند روز پایانی زندگی اش وقتی مقابل دوریین قرارمی گرفت انقدرخوب کاراکتر را لمس می کرد که در اصل انگار چیز دیگری می شد، چنان تن به نقش می داد و درد را از یاد می برد که من مبهوتش می شدم، او می خواست آخرین لیس را به این بستنی خوشمزه بزند. 

** گفتمش سیر ببینم

در قسمتی دیگراز این مراسم «حمید رضا نور بخش» مدیر عامل خانه موسیقی قطعه ای از غزلیات سعدی در سوگ محب اهری خواند که در این غزل عنوان می شد«گفتمش سیر ببینم مگر از دل برود/ وان چنان پا گرفته است که مشکل برود»

** در گفتن خاطره از حسین خساست می کنم

آتیلا پسیانی با بغض نیز به نمایندگی از جامعه تئاتر در فقدان حسین محب اهری گفت؛ نوید محمد زاده این خبر را به من داد و همانجا بود که حس کردم زندگی بدون حسین چیزی دیگری است. در گفتن خاطره از حسین محب اهری خساست می کنم و همه را برای خودم نگه می دارم این خاطرات را با کسی نمی گویم. من واقعا نمی دانم درباره حسین جه بگویم فقط می توانم عنوان کنم حسین و خانواده اش جزو خانواده من محسوب می شدند

** حسین محب اهری تو زنده ای می دانم

مریم کاظمی نیز اظهار داشت: حسین اینجا است و ما را می بیند، تو زنده ای حسین و‌همه ما را می بینی، سال نود که بیماری حسین محب اهری خودی نشان داد ترس تمام وجود کسانی را که او را دوست داشتند گرفت، بله ترس تمام وجود من را گرفت. همه می گویند مریم کاظمی هوای حسین محب اهری را داشت ولی در اصل او هوای من را داشت. حسین می شنوی تو زنده ای در بین همه ما، می دانم که خوشحالی می دانم که سوگواری را دوست نداری، اسد و یاسمن فرزندان حسین هستند که جزوی از خانواده من هستند. 

زنده یاد محب اهری اواسط آذرماه امسال پس از طی کردن دوره اول درمان و با بهبودی نسبی به صحنه تئاتر برگشته بود اما به دلیل ضعف جسمانی و شدت یافتن بیماری اواخر آذرماه دوباره در بیمارستان بستری شد.

محب اهری متولد مهرماه 1330 در تهران و فارغ‌التحصیل رشته ادبیات فارسی از مدرسهٔ عالی ادبیات و زبان‌های خارجی بود و از سال 1350 به عکاسی تجربی و بازی در تئاتر پرداخت؛ در سال 1354 یک دوره آموزش بازیگری را در کارگاه نمایش زیر نظر آربی اوانسیان گذراند و با ایفای نقش کوچکی در فیلم «رابطه» به کارگردانی پوران درخشنده وارد سینما شد.

زنده یاد اهری، طی این سال‌ها در فیلم‌های زیادی به ایفای نقش پرداخته که از آن جمله می‌توان به «محموله»، «سفر جادویی»، «دو فیلم با یک بلیت»، «همسر»، «من زمین را دوست دارم»، «روز فرشته»، «روز واقعه»، «کاکادو»، «وقتی همه خوابیم»، «خوابم می‌آد»، «فرزند چهارم»، «ساکن طبقه وسط»، «قشنگ و فرنگ»، «سه بیگانه» اشاره کرد.

او همچنین در دهه 60 خبرنگار حوزه سینما و تئاتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بود.

محب اهری بعد از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان، بامداد امروز، 26 دی‌ماه در 67 سالگی در تهران چشم از جهان فرو بست، پیکر این هنرمند فقید، ساعت 9 (پنجشنبه 27 دی‌) از مقابل تالار وحدت به سمت خانه ابدی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید