اعتراف وکیل ترامپ به تبانی تیم رئیس جمهور آمریکا با روسیه

کدخبر: ۲۶۳۰۵۲
اقتصاد نیوز: تارنمای خبری بیزینس اینسایدر گزارش داد: رودی جولیانی وکیل دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با عقب نشینی از مواضع کاخ سفید در این باره، به احتمال تبانی دست اندرکاران تیم انتخاباتی ترامپ با روسیه اعتراف کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا؛ جولیانی چهارشنبه شب در گفت وگو با شبکه خبری سی ان ان گفت که «من هیچ وقت نگفتم که کارزار انتخاباتی و دست اندرکاران آن تبانی نکرده اند. من چنین چیزی نگفتم.»

جولیانی در اظهارات خود بارها مصرانه تاکید کرد که خود ترامپ با روس ها تبانی نکرده است اما گفت که نمی تواند چنین چیزی را در مورد دست اندرکاران تیم انتخاباتی وی نیز بگوید.

هرچند ترامپ بارها در توییت ها و سخنرانی های خود مدعی شده که برای پیروزی در انتخابات با روس ها تبانی نکرده است، اما 'رابرت مولر' بازپرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات 2016 میلادی آمریکا، در بخشی از تحقیقات خود، بیانیه ها و اقدامات وی را هم در زمان نامزدی و هم در دوره ریاست جمهوری با دقت در دست بررسی دارد.

رجوع مستقیم ترامپ به روسیه در تاریخ 27 ژوئیه 2016 (6 مرداد 95) که در آن از کرملین خواسته بود تا ایمیل های هیلاری کلینتون رقیب دمکراتش در انتخابات را پیدا کند و رفتاری که وی با هیات روسی که چند روز پس از اخراج جیمز کومی رئیس سابق اف بی آی از دفتر ریاست جمهوری دیدار کردند، داشت، از جمله موارد شبهه آمیز در پرونده ترامپ هستند.

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی که در فاصله کوتاهی پس از این دیدار منتشر کرد به نقل از منابع آگاه نوشت که ترامپ در این جلسه اطلاعات محرمانه ای را برای 'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه و 'سرگئی کیسلیاک' سفیر وقت روسیه در آمریکا، افشا کرده است. 

به نوشته واشنگتن پست، افشاگری های ترامپ «منابع اطلاعاتی حساسی را در مورد گروه (تکفیری) داعش به خطر انداخت.» 

بیزینس اینسایدر افزود: روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز هفته گذشته گزارش داد که اف بی آی پیش تر با بروز نگران ها از احتمال آن که ترامپ عامل روسیه بوده باشد، تحقیقاتی را در مورد وی آغاز کرده بود.

ترامپ روز سه شنبه این ادعا را «توهین آمیز» خوانده و آن را رد کرد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید