معاهده پالرمو به مصلحت نیست؛

ساز مخالف نوری‌همدانی با لوایح دولتی

کدخبر: ۲۶۳۴۰۶
اقتصادنیوز؛ حسین نوری همدانی، مرجع تقلید شیعه، بار دیگر مخالفت خود با لوایح دولتی مربوط به FATF و به طور خاص الحاق به کنوانسیون پالرمو را اعلام کرد.
ساز مخالف نوری‌همدانی با لوایح دولتی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ حسین نوری همدانی پیش از ظهر شنبه در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به زمزمه های تصویب لوایح ضد استعماری پالرمو از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام  گفت: امروز و روزهای گذشته عده‌ای از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در نامه‌ای که نوشتند و امضاء کردند، حساسیت و مخالفت خود را نسبت به بعضی از مسائل مانند تصویب چند لایحه از جمله پالرمو اعلام کردند. لازم است از این حرکت اعتراض آمیز و حضور همیشه در صحنه حوزه عملیه قم نسبت حوادث کشور تقدیر کرده و اجازه ندهیم برای تداوم انقلاب و اهداف امام راحل مشکلی ایجاد شود.

وی بر بیداری روحانیت و طلاب حوزه عملیه قم نسبت به حوادث و اتفاقات سیاسی و اجتماعی کشور تأکید کرد و اظهارداشت: حوزه انقلابی، حوزه ای است که نسبت به حوادث کشور همیشه بیدار است و نسبت به اتفاقات کشور حساسیت نشان می دهد.

استاد سطوح عالی حوزه افزود: اگر در کشور کسی نسبت به اتفاقات و حوادث اعتراض دارد، باید اعتراض خود را در منطق و چارچوب قانون بیان کند، اینکه عده ای حرکت کنند و بدون توجه به قانون کارهای انجام دهند. کاردرستی نیست.

 وی با اشاره به تصویب کنوانسیون ها درکشور افزودند: بارها گفته شد این کنوانسیون برای کشور مفید نیست. البته ظاهر بعضی از بندها خوب است، ولی تجربه نشان داده  نباید به دشمن در تصویب این نوع کنوانیسون ها اعتماد کرد.

نوری همدانی عنوان کرد: تجربه نشان داده طرف مقابل تنها برای کنترل ایران گام بر می دارد. قبلا در مورد FATF  گفتیم. درمورد معاهده  پالرمو  هم می‌گوئیم به صلاح کشور نیست. ما تذکر می‌دهیم که بعد نگویند این قانون در زمان شما انجام شد، شما حرکتی نکردید.

مرجع تقلید شیعیان افزود: از طلاب قدردانی می کنم که بیدار هستند، باید حوزه انقلابی حوزه علمیه قم همیشه نسبت به حوادث کشور حساس باشد و در عین حال  همه باید پیرو قانون و ولی فقیه باشیم و اقدامی که کشور را به خطر بیندازد انجام ندهیم.

وی ابراز داشت: راه ما بسیار روشن است ما قرآن، آرمانهای انقلاب و منویات رهبر انقلاب را دنبال می کنیم.

نوری همدانی افزود: امروز حوزه هوشیار است و همه مسائل کشور را رصد می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید