امیر قطر نشست اتحادیه عرب را ترک کرد

کدخبر: ۲۶۳۶۱۶
اقتصادنیوز؛ شیخ«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر که به عنوان آخرین مهمان نشست اتحادیه عرب در لبنان وارد بیروت شده بود بلافاصله پس از شرکت در مراسم افتتاحیه ، اولین مقامی بود که این نشست را ترک کرد و به کشورش بازگشت.
امیر قطر نشست اتحادیه عرب را ترک کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ شیخ تمیم که دیروز به طور ناگهانی اعلام کرد که در نشست بیروت شرکت می کند، صبح امروز (یکشنبه) وارد لبنان شد و پس از حضور در مراسم افتتاحیه و بدون اینکه سخنرانی کند، آن را ترک کرد.

چهارمین نشست اقتصادی، اجتماعی و توسعه ای اتحادیه عرب در حالی امروز در بیروت آغاز به کار کرد که بیشتر سران کشورهای عضو در این نشست حضور نیافته اند.

تمیم بن حمد در کنار «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان به عنوان میزبان نشست، «محمد ولد عبد العزیز ولد اعلیة» رئیس جمهوری موریتانی به عنوان رئیس بعدی نشست اقتصادی، و «محمد عبدالله محمد» رئیس جمهوری سومالی تنها چهار مقام ارشد حاضر در نشست اقتصادی بیروت هستند.

بیشتر کشورهای عضو یا در سطح نخست وزیر یا وزیر خارجه در این نشست شرکت کرده اند.

اتحادیه عرب 22 عضو اصلی و 4 عضو ناظر دارد. عضویت سوریه در سال 2011 به حالت تعلیق درآمد.

به درازا کشیدن روند تشکیل دولت در لبنان، موضع این کشور در حمایت از سوریه، حاشیه های ایجاد شده درباره حضور لیبی و در ادامه منصرف شدن این کشور از شرکت در نشست و فشارهای آمریکا از جمله دلایل استقبال سرد بیشتر رهبران عرب از این اجلاس ارزیابی می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید